Xiaomi motion sensor, flow foutief?

Hallo,

Ik heb eerst gezocht op het forum maar kwam mijn probleem niet tegen :wink:

Ik heb een Xiaomi motion sensor.
Ik heb twee flows gemaakt(zie screenshots) die een lamp automatisch laten aangaan en weer laten uit gaan.
Nu heb ik alleen het probleem dat de lamp altijd na 60 seconden uitgaat terwijl er nog wel steeds beweging is, de lamp gaat uit en direct daarna gaat die weer aan omdat die weer beweging constateert. In de instellingen van Xiaomi staat dat deze timer van 60 sec steeds opnieuw wordt gezet wanneer er beweging wordt geconstateerd. Doe ik iets verkeerds in mijn flows?

Alvast bedankt!

Nee, je doet niks verkeerd. Deze sensor doet het Motion alarm aan als er beweging is en doet dat uit na 60 seconde. Je kan dus ook geen blindtime instellen zoals bij de Neo en Fibaro sensoren.
Je zou er een timer aan kunnen hangen.
ALS beweging DAN stop timer
ALS geen beweging meer DAN start timer
ALS timer leeg is EN motionsensor is uit DAN doe het licht uit.
En die flows moet je nog een keer goed bekijken want die kloppen niet erg. ALS sensor uit gaat EN sensor is uit?
En ALS sensor uit gaat EN lamp=aan DAN schakel aan of uit?

2 Likes

Bedankt voor je reactie.
Misschien een domme vraag, maar als je het op deze manier kan oplossen, waarom zou je dan wel een duurdere dimmer willen die dit er wel in heeft zitten? Omdat je dan minder flows nodig hebt?

Domme vragen zijn er weinig, ik weet wel een hoop domme antwoorden. :wink:
Duurdere sensoren wil niet altijd zeggen (Dit is trouwens niet 1 van de domme antwoorden) dat ze ook beter zijn. Ze kunnen wel meer functies hebben die de goedkopere niet hebben. De Fibaro kan bv ook de temperatuur meten en doorgeven. Er zijn er zelfs die UV meten. Maar, zoals gezegd, duurder is niet altijd beter.