Windmeter voor mijn Somfy

Ik wil een flow maken die rekening houd met zon en wind ivm dat wij hoog wonen.
Zodat als het zonnig is maar de wind waait best hard de somfy screens alsnog niet naar beneden gaan.
Ik heb een Lux meter gekocht zodat die bij de zon naar beneden kan maar soms waait het best flink en om te voorkomen dat die kapot waait wil ik dat in de berekening meenemen.

Eventueel een volledig weerstation heeft mijn voorkeur (is ook altijd wel leuk)

Groet, Andre

Tip: Somfy heeft ook sensors voor deze beveiliging, als het scherm te veel gaat trillen/klapperen, dan wordt het scherm ingetrokken (door onze VvE is dit verplicht gesteld).

Hier ook drie zonneschermen aangestuurd met Somfy RTS. Ik heb dit opgelost met een Netatmo weerstation met losse windmeter en regenmeter. Daarnaast gebruik ik de KNMI app (niet vergeten deze als apparaat toe te voegen aan Homey voor het ophalen van data) en buienalarm voor voorspellingen.

@JPe4619 bedoel je de zonneschermen van Somfy zelf met ingebouwde sensoren? Het lijkt er op dat Somfy daarmee gestopt is als ik op de site kijk. Heb dat zelf ook overwogen maar dat liep flink in de kosten. Of bedoel je wellicht de https://www.somfy.nl/producten/9016355/eolis-3d-wirefree-io (ook verkrijgbaar in RTS versie).

Ja, dat bedoel ik.

Heb je het Misol weerstation al bekeken?
Zeer goedkope en snelle gegevensupdates.

ieder bedankt voor de reactie,

ik was met mijn werk erg druk en had nog geen tijd om te reageren.

1 Like

Adrian,

weet je toevallig welke modellen Misol en Ecowitt ondersteund worden?

There is a bit of information is this topic [APP][Pro] Misol and Ecowitt (version 0.1.10 and test 0.1.14 )
The main thing to check is the gateway and device are using the same frequency as they have 3 variations for different parts of the world.
If you want to provide links to any devices I can check the spec to see if they are supported.
The weather station I have is this one Misol / Outdoor Sensor (spare Part) For Weather Station (ws2320) Wireless 433mhz - Thermometer Hygrometer - AliExpress
and I have this gateway Misol Smarthub Wifi Gateway With Temperature, Humidity & Pressure Gw1000 - Thermometer Hygrometer - AliExpress

(edit, sorry voor het Engels, ik was vergeten in welke sectie dit stond)