Willekeurig licht elke dag na zonsondergang

Ik had graag even bevestiging gekregen of ik goed bezig ben.
Ik zocht op de forum, maar ik vind niet meteen iets gelijkaardig terug.

Ik wil een lamp op een “willekeurig” moment inschakelen, elke dag, na zonsondergang, op het moment dat we afwezig zijn. En dit voor een tijdsduur tussen de 5-10 minuten.

Ik voeg enkele screenshots toe van mijn flow.
Ik twijfel vooral aan mijn Als… "Datum & Tijd: Elke 1 dagen.
Zal hij dan ook effectief deze flow elke dag starten en rekening houden met mijn En… Het is na zonsondergang?

Daarnaast heb ik nog een bijkomende vraag. Zonsondergang, dit duur tot 0u veronderstel ik?

Volgens mij betekent “elke 1 dag” “elke dag om 12 uur 's nachts”, dus dat is niet nuttig. Maar je kunt die kaart vervangen voor “De zon ondergaat” (dan kan die uit de “En…” kolom weg).

Amai, top, bedankt voor het snelle antwoord!! :slight_smile: dat doe ik! Thx!

Sorry en nog iets, zoals ik dacht, duurt de zon onder, tot 12u in de nacht?

Nog een extra vraag hiernaast, ik denk dat ik soms te veel acties toevoeg. De Homey is waarschijnlijk slimmer dan ik denk. :wink:
Zie screenshot, als ik vraag om de kleur van de lamp te veranderen naar rood, is het waarschijnlijk overbodig om ervoor de lamp te doen aangaan? Dat zal hij uit zichzelf doen veronderstel ik?

Bedankt voor je antwoord!
Daar heb je helemaal gelijk in! :slight_smile:
Ik praat er graag eens over, als enthousiaste nieuwe Homey gebruiker, die van de Homewizard komt en lange tijd van niks beter wist, ocharme ik. :wink: :stuck_out_tongue:
thx!!

1 Like

En de zon onder kaart start een keer per dag de flow. Het is dus een gebeurtenis en geen toestand waarmee een flow wordt gestart (geldt altijd). Deze doet dus niets om 12 uur 's-nachts

Ik heb het aangepast zoals Roy zegt. Zoons het wel goed denk ik e?

If you could please keep the conversation in English as much as possible, then more people will be able to participate and help you. If you would rather not or can’t communicate in English then please check out Non-English boards at

https://community.homey.app/c/non-english

Nederlands (Dutch), Dansk (Danish), Deutsch (German), Svenska (Swedish) , Français (French), Polskie (Polish), Fiński (Finnish)

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.