Welke Watermeter?

Hallo,

Ik wil een watermeter kopen en er zijn er een aantal op de markt.

De Homewizard watermeter
De Slimme Watermeter Gateway
De Toonwater Watermeter

Welke adviseren jullie en is de HomeWizard watermeter ook te gebruiken als je voor de rest niets van homewizard hebt?

Hoor graag jullie adviezen en ervaringen.

Groet,
Henk

Ik kan je wel vertellen, ik heb de watermeter van Toon en die werkt perfect, ook in Homey

is in de app store te vinden, of in het Homewizard forum topic:

Klik hier

Probeer het eerst eens met een (Aqara) deur&raam sensor (tip van Robert Klep), deze zou, goed geplaatst, zomaar het steeds voorbijkomende metaalpuntje kunnen detecteren.
Met een flow en logica kaartjes die de waardes optellen erbij heb je een watermeter.

Bij mij is dat niet gelukt, overigens.

Oh jammer, ik vond het idee erg leuk!

Ik gebruik de Homewizard watermeter sinds een kleine maand. Werkt standalone met Homey via wifi/api. Dus geen hub nodig.

Tot op heden super tevreden met de meter. Gebruik hem wel met stroomaansluiting (usb-c), anders is die niet bruikbaar met Homey.

Bij mij loopt al een half jaar de watermeter van smartgateways en werkt goed. Werkt op wifi geen gedoe met internet kabeltjes. Behalve dan de stroom.

Dank jullie wel voor de reacties. Per Saldo blijven er dus 2 over. Ik denk dat ik de homewizard versie ga nemen. Deze ziet er degelijk uit en ik denk ook qua installatie materiaal het meest stabiel. Ook de prijs is het meest interessant.

En werkt de Homewizard watermeter standalone naar tevredenheid?

Ja deze werkt naar volle tevredenheid. Eenvoudige montage en een poweradapter met een lang snoer, helemaal TOP!

1 Like