Welke sensor is het beste i.c.m. huisdieren en voor de slaapkamer?

Hi community,

Ik heb op dit moment een aantal bewegingssensoren van Aqara op Zigbee. Dit werkt prima maar helaas mis ik hierbij de mogelijkheid van instellen t.b.v. huisdieren. Als de kat rondloopt vliegen de lampen enz. aan. Dus ik zou een andere sensor willen kopen voor diverse ruimtes in huis die hierop wat meer instelmogelijkheden heeft en het liefst een Zigbee of Z-wave. Daarnaast wil ik voor de slaapkamer ook een sensor zodat netjes de lampen aangaan bij beweging of uitgaan bij geen, maar waarbij die niet in de avond continu de lampen aanzet omdat iemand zich omdraait in bed. Ik denk dat hierbij de gevoeligheid van de sensor of de instelmogelijkheid hiertoe van belang is.

Welke sensors adviseren jullie qua gemak, baterij duur en mogelijkheid tot dit soort instellingen i.c.m. Homey natuurlijk. Alvast bedankt.

Je zou de bewegingssmelder(s) op de slaapkamer ook onder de zijkant van het bed kunnen plaatsen met een handig beugeltje. Zodra je binnenkomt gaan de lampen aan en als je in bed bent gestapt ziet hij geen beweging meer. Zodra je je benen langs de rand van het bed laat zakken gaan de lampen ook aan.
Op de grond zetten kan natuurlijk ook maar dat is met stofzuigen niet zo handig.

Ja bedankt dat zou wellicht kunnen of een sensor onder het matras misschien, maar dan blijft de vraag nog welke bewegingssensors ik voor de overige ruimtes zou kunnen gebruiken. Daarbij ben ik dus opzoek wat andere gebruikers op basis van hun ervaring qua bewegingssensors adviseren qua gebruik, duur (levensduur batterij) i.c.m. Homey en dus niet elke keer aanslaat op je huisdieren.