Welke deurbel met camera en surveillance station

Ik gebruik de Ezviz DB1. Via een relais en een Kaku deurbel aan Homey gekoppeld.
De Ezviz heeft geen Onvif aan boord, echter het is dezelfde deurbel als de Hikvision DS HD1 en die heeft wel Onvif. Op ipcamtalk.com kun je vinden hoe je de firmware van Hikvision in de Ezviz krijgt.
Met de Onvif app kun je dan snapshots nemen.
De bewegingsdetectie trigger in Homey heb ik nog niet werkend, dat is nog werk in uitvoering. Via de Ezviz app wordt beweging wel gerapporteerd.
Nog een tip: als je de firmware vervangt, kijk op ipcamtalk.com hoe je de oorspronkelijke SSID en het oorspronkelijke WiFi wachtwoord hersteld. Die heb je namelijk nodig als je camera ooit reset en opnieuw met de Ezviz app wilt installeren.

Ik heb mijn beltravo vervangen door een 12volt exemplaar en wanneer de bel gaat, wordt er ook een shelly geschakeld. Deze gaan aan op een pulse en blijft 5sec. aan staan. Wanneer er dus 2x op de bel wordt gedrukt, gaat de bel gewoon 2 keer, alsof alles ā€˜domā€™ is, en wordt de shelly 1 keer geschakeld.

Wanneer de shelly aan gaat, wordt er een foto gemaakt door mijn foscam en deze als push naar mā€™n telefoon gestuurd. Super handig :slightly_smiling_face:

En wanneer de shelly aan gaat, wordt er ook nog een shelly plug aangezet. Hierin zit weer een 12V travo en een 2e bel, zodat (vooral oma :see_no_evil:) die ook hoort als ze in de zomer in de overkapping zit op te passen op de kids :slight_smile:

Hallo

Ik gebruik de doorsafe ds6600 en draait op de synology.

Gr.

Hi Mr Blue,
Kan je mij twee zaken nog nader uitleggen;

  • heb je hierbij de bedrade Eufy deurbel (USA) of de Europese uitvoering met accu welke bedraad is?
  • waar kan je het relais compleet kopen en onder welke naam?
    Na je antwoord zal ik de Rudy deurbel aanschaffen en het geheel op de Homey installeren. Thanks!

Ik heb de bewegingsdetectie van de Ezviz DB1 aan de praat gekregen. Met het Hikvision programma Batch Configuration kun je inloggen op de camera. Het blijkt dat de camera verrassend veel instelmogelijkheden heeft, veel meer dan met de standaard app instelbaar zijn.
In het navigatiepaneel kies je voor ā€œEventā€->ā€œOther Alarmā€. Vink ā€œEnable Alarm Linkage Actionsā€ aan, type een naam in het veld ā€œAlarm Nameā€ en klik ā€œSaveā€.
image
In de ONVIF Camera app maak je volgende instellingen:


Het gaat daarbij om Product indeling, Enkel, Channel en Voorkeur voor Pull Events.

Mrblue, ik vind je oplossing erg aantrekkelijk en denk ik ook niet fout gevoelig. Ik heb sinds kort een slimme wifu deurbel gekocht op 12V DC. Nu denk ik dat hij het drukknop signaal per wifi stuurt en dat ik wellicht te weinig stroom verschil krijg voor het relais. Aan de andere kant door het drukken op de kop geeft de bel een lokaal bel signaal af, stuurt hij via wifi een signaal door en detecteert hij beweging. Zag bij robbshop volgende dc relais waar ze ook verwijzen naar de fibaro implant.

Op welke fibaro ingangen zou ik de relais uitgang moeten monteren? En kan ik de 12v dc voeding van de bel ook voor de implant gebruiken denk je? Kom inmiddels stopcontacten te kort in mijn meterkast hahahaha.

Hoor het graag.

Welke firmware gebruik je ? draai zelf de hikvision variant maar heb de ā€œother alarm parametersā€ optie niet

Ik gebruik V5.2.4 build 200321.

Ik heb die nagemaakt, ideaal.
Direct een extra gong erbij voor in de tuin.
En de Bel op 433mhz zit dichtgenoeg bij de homey dus werkt altijd.
Deze triggered een flow die van mijn onvif camera een plaatje naar mijn telefoon pushed.

Type optocoupler die je kiest maakt niet echt uit, ik heb een Til111 gebruikt (vet oud type) maar werkt ook prima.

En ik heb ook een oude bel, zelfs met zo een gloeilampje welke altijd brand, en dat werkt nog steeds.

Omdat ik helemaal zat ben van de steeds wegvallende verbinding tussen Ring en Homey, wil ik eens kijken naar een alternatief. Zijn er Ć¼berhaupt alternatieven? Ik lees hier wat dingen met zelf relais plaatsen e.d. Geen enkele andere kant en klare video deurbel oplossing die werkt met Homey?

Hi Marcel, irritant inderdaad. Er is vaker gevraagd naar een kant en klare oplossing, die is er nog niet. Zelf heb ik Eufy aangeschaft omdat die zouden gaan integreren, weet niet of dit nog gaat gebeuren.

Hier zijn ze bezig met Eufy: Eufy - #198 by martijnpoppen

O bedankt, top dat is dus de oplossing :slight_smile:

Ja super irritant! Ik snap ook niet dat Athom zelf niet met een Ring app komt. Het is toch een merk met producten dat door veel mensen wordt gebruikt. Voor nu heb ik het weten op te lossen door het via IFTTT te laten lopen. Helaas geen snapshot functionaliteit, maar dat werkte in de homey app toch nooit.

Ik lees nu net dat er dus een oplossing is voor een deurbel van Eufy. Die zijn ook nog wel redelijk betaalbaar. Ga ik eens naar kijken. Thanks!

Die heb ik en ben ik zeer tevreden over. Een aanrader

Zelf gebruik ik een heel systeem van Eufy als deurbel, en in- en outdoor cams. Nu ook met de eufy App verbonden met Homey. Deurbel werkt samen met de oude deurbel en gong. Prima ondersteuning van de ontwikkelaar.

1 Like

Hoe krijg je eufy duurbetaalde op de app Homey. Ik lig ik met account maar krijg steeds foutmeldingen

Welke foutmeldingen, wat heb je al geprobeerd, etc, met een beetje meer informatie is het vast op te lossen, of kijk even in het eufy topic, daar staan ook diverse oplossingen voor standaard ā€œproblemenā€.

1 Like

Heeft iemand de Marmitek video deurbel al? Of ervaring er mee?
Zo ja, svp ervaring delen.

( ONVIF integratie
Al onze cameraā€™s ( View ME en View MO ) en videodeurbel ( Buzz LO ) ondersteunen nu ook IP-videostream. Door deze modus te activeren, werken de cameraā€™s met IP-cameraā€™s en IP-software van derden die het ONVIF- of RTSP-protocol ondersteunen. Voorbeelden van systemen van derden die ONVIF ondersteunen, zijn Synology Surveillance Station of VLC-mediaspeler.)

Reolink heeft tegenwoordig een hele betaalbare deurbel (110 euro) met in verhouding prima beeld. Zonder abbonement, kan lokaal opnemen op SD kaart. werkt ook prima met surveillance station en kan als onvif worden toegevoegd aan homey. Echter krijg ik alleen de alarmen (general alarm (knop)) en motion alarm nog niet binnen.

Mocht iemand dat voor elkaar krijgen ā€¦ Of iets hebben wat ik testenā€¦