Welke deurbel met camera en surveillance station

Hij is er!
Gisteren via Bol.com besteld en vandaag binnen.
Eerste indruk is zeer positief, alleen mis ik nog de integratiemogelijkheden van Homey/IFTTT.

https://www.bol.com/nl/p/eufy-video-deurbel-draadloos-inclusief-homebase/9200000130319888/

1 Like

Overigens heb ik de deurbel weten te ‘koppelen’ met Homey dmv een Fibaro Smart Implant en relais.
Zodra iemand op de deurbel drukt trigger ik een flow met verschillende acties. Werkt helemaal top!

1 Like

Hoe heb je dit gedaan??

Niet een hele strakke tekening, maar hier komt het in principe op neer.
Door op de deurbel te drukken wordt het contact op het relais verbroken. Daardoor wordt de ingang op de Smart Implant potentiaalvrij (zonder spanning) geschakeld.
De smart implant is in Homey toegevoegd en zodra de ingang aan gaat, weet Homey dat de deurbel ingedrukt is.

Mocht iemand hulp zoeken bij het aansluiten, dan hoor ik het graag!

2 Likes

Ik begrijp niet hoe dit werkt. Dus je sluit hem aan op de de + van de beltrafo en op de - tussen je bel en je trafo in? Wat is dat witte kastje en wat doet die 2e voeding ermee en wat zijn die gele en blauwe draad?

Als dit truckje enorm universeel is dan zou het ook werken op de deurbel die ik eerder in dit onderwerp noemde die wel rtsp/onvif heeft en kunnen we, omslachtig, een volledige integratie bereiken met synology en homey? (Voorzichtig optimistisch)

Dat dit nog niet op de markt is in 2020 blijft me verbazen.

Ik begrijp niet hoe dit werkt. Dus je sluit hem aan op de de + van de beltrafo en op de - tussen je bel en je trafo in?

Correct. Dus je sluit de bel aan volgens de handleiding. Vervolgens zet je de wisselrelais (middelste witte kastje) ertussen.

Wat is dat witte kastje […]

Het onderste witte kastje is de Fibaro Smart Implant (sensor) dat voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden.

[…] en wat doet die 2e voeding ermee […]

Deze Smart Implant dient gevoed te worden door een DC adapter. Aangezien de beltrafo AC is, dien je een aparte voeding te gebruiken

[…] en wat zijn die gele en blauwe draad?

Deze draden komen van de Smart Implant en zijn de potentiaalvrije ingangen.
Met andere woorden: zodra je de Smart Implant toegevoegd hebt aan Homey, en je deze kabeltjes tegen elkaar houdt, gaat er een ingang hoog staan. Dmv een flow kun je dit opvangen en er iets mee doen.

In bovenstaand voorbeeld schakelt de relais zodra de bel ingedrukt wordt. Doordat de gele en blauwe kabel geschakeld worden, gaat de ingang hoog staan en weet Homey dat er iets moet gebeuren.

Als dit truckje enorm universeel is dan zou het ook werken op de deurbel die ik eerder in dit onderwerp noemde die wel rtsp/onvif heeft en kunnen we, omslachtig, een volledige integratie bereiken met synology en homey? (Voorzichtig optimistisch)

Helaas ben ik er nog niet achter gekomen hoe ik een still image kan ophalen uit de camera dmv een URL. Daarom gebruik ik vooralsnog een still image van mijn Foscam camera die de hele oprit in beeld brengt.
Desalniettemin ben ik met de support van Eufy in gesprek om dit voor elkaar te krijgen.
Fingers crossed!

Dat dit nog niet op de markt is in 2020 blijft me verbazen.

Eens. Al blijft dit een niche functie dat alleen door power users gebruikt zal worden.
Maar ik blijf goede hoop houden!

3 Likes

Hi MrBlue,

Dank voor je waardevolle inbreng!

Heb jij wellicht al meer informatie? :pray:t2:

2 Likes

Hi All, Een integratie met Eufy deurbel zou erg fijn zijn inderdaad. Hopelijk is dit in ontwikkeling.

Groet, Peter

2 Likes

Ik weet niet of dit bij dit draadje bij mag, haal anders maar weg.
Ik heb bij een Xiaomi deur/raam contact aan beide zijden van het reed contact een draadje gesoldeert.
Deze heb ik aangesloten op een relais met een potentiaalvrij contact aan de nc zijde. Het relais werkt normaal met een spanning van 12/24 volt maar heb hem nu aangesloten op een beltrafo van 8 volt. Het relais komt netje op als er niet gebeld word. Word er aangebeld dan valt de 8 volt iets terug en kan het relais dit niet volhouden en valt af. Reed contact word gemaakt en meteen weer verbroken en ik krijg een melding in Homey dat er is aangebeld.
En vervolgens gaat er een lamp bij de voordeur aan, en een notificatie en pushbericht.

Hoi ik heb een vraagje !!

Ik als leek heb een Eufy deurbel met homebase 2 aangeschaft maar weet niet goed welke Beltrafo ik hiervoor kan gebruiken ?

Eufy zelf gaat uit van 8-24V 10VA Maar zou deze ook goed zijn

EMAT BELTRAFO 8V 12V 24V - 8VA

Thanks in advance
Snellie

Ik heb expres mijn originele deurbel laten zitten (niet smart), zoals ik in een andere post ook al zag heb ik hier een relais bij geplaatst in de meterkast. Deze schakelt potentiaal vrij een Aqara drukknop (draadje solderen paralel aan het drukknopje). Een kleine 2K camera (Longse +/- €90) boven in de hoek gehangen en deze aan Synology SS gekoppeld (kan met elke ONVIF camera). Als de knop nu een signaal zend naar Homey, maak ik direct een snapshot en stuur ik die via Telegram, 3 sec later nog eens, zo staat iemand er altijd goed op. Werkt al 1,5 jaar probleemloos en is een vrij goedkope oplossing met een super beeldkwaliteit (je ziet elke zweetdruppel)!

Bij goedkoop? Niet als je daarvoor een NAS moet aanschaffen. Kan het niet zonder NAS?

Ja de NAS had ik al. Hoe t met een camera / NVR van een ander gaat heb ik geen idee

Ik heb een Foscam C1 IP-camera en een Synology nas en dat werkt ook goed.
Ik krijg een foto in de mail.

Je kan de trafo die geschikt is voor de Nest bijvoorbeeld kopen mocht je nog op zoek zijn.

Dank het blijkt dat mijn bestaande Trafo ook goed genoeg is

Besankt

Hoi welke relais gebruik je hier voor en waar is deze te koop.

Ik heb dit relais in gebruik: https://www.robbshop.nl/10-13vac-schakelrelais

Oké bedankt bestelling gedaan

Alles binnen en geïnstalleerd. Als ik nu op de bel druk blijft de Release een aantal keren schakelen. Dit zou best een keer mogen! Doe ik iets niet goed?

update bel trafo is 12v 8VA