Welke deurbel (low budget)?

Hebben mensen hier goede ervaringen met goedkope deurbellen? Voorkeur gaat naar een sensor achter de bestaande bel zodat ik niet elk jaar de batterij hoef te vervangen. Ik zag een model van kaku maar volgens de app van homey is die nog niet ondersteund?

Ik heb de deurbel knop van kiKu. Werkt prima! (maar mijn deurbel hangt ook niet ver weg van homey)

Ik heb mijn bestaande bel intact gelaten en een xiaomi trillingsensor op de bel geplakt. Werkt super is is low budget. Geloof 6 euro oid.

4 Likes

@Ruben, is dat zo 'n witte versie? Die is helaas niet zo heel mooi maargoed. Weet je toevallig welk type dat is?

@Discovery, dat is ook slim inderdaad. Alleen moet je dan wel de harde bestaande bel houden. Om neem althans aan dat je hem op de bel zelf hebt zitten. Die zit bij mij nu een beetje in het zicht en die zou ik misschien liever kwijt zijn.

@Dennisvm8 Je kan hem ook op het kloppertje zetten :rofl:

@Dennisvm8 Een ACDB-7000A Remote, welk 8 euro was. Dus die koop je inderdaad niet omdat hij er zo mooi uitziet :wink:

Als je je bestaande drukker en bel wilt blijven gebruiken dan verstop je deze in de meterkast denk ik?

Ja het mooiste is de bestaande situatie en misschien dat ik dan toch voor de shocksensor ga en die op de bel zelf zet. Dit is voorlopig denk ik even de goedkoopste optie en dan kan ik altijd nog kijken voor een andere situatie met de tijd dat ik wat meer sensoren en apparaten heb.

ACDB-7000BC!

De deurbel van de Action doet het gewoon, heeft geen groot bereik maar wel goedkoop.
SelectPlus SP200689103

Action deurbel is een prima deurbel idd :ok_hand:

Een duurdere oplossing is een fibaro binary switch

Wat een goed idee zeg!

1 Like

KiKa ACDB-7000C. Kost zo’n €25-30 en werkt geweldig onder Homey.
Ik heb hem zelf in combinatie met:

Neo Coolcam Deursensor
Neo Coolcam Sirene/Deurbel

Ik heb daar onderstaande flows aan gekoppeld om je een idee van de mogelijkheden te geven:

Nou de bel van de action valt af. Die krijg ik niet gepaired met Homey. Ook niet als ik hem tegen Homey aan houd. Het signaal geeft hij wel af want de action ontvanger reageert wel. Helaas.

Vreemd, heb hem hier ruim 10 meter van homey af en werkt pefect. Krijg je hem niet toegevoegd of gaat de bel flow niet als er gedrukt word?

Ik krijg hem niet toegevoegd als apparaat. De knop geeft wel een signaal af want de ontvanger die erbij hoort gaat wel af. Misschien werkt de 433mhz niet op mijn homey?

Trek de stekker eens 10min uit je Homey, dit zou blijkbaar helpen doordat de 433mhz-controller dan gereset wordt.

Heb je de action app op je homey gezet en je volgt de instructies op die je krijgt bij het toevoegen?
Ander wat Fire zegt, als je de laatste homey firmware hebt.

Net nogmaals geprobeerd maar helaas niet gelukt. Heb hem een half uurtje van de stroom gehaald maar ook nu wil hij niet pairen. Ik heb inderdaad de action app, maar las in die reviews dat er een paar anderen ook niet konden pairen. Hij geeft gewoon het schermpje dat ik op de knop moet drukken om het signaal te kopieren. Daarna zou hij volgens mij gewoon als apparaat toegevoegd moeten worden, maar hij blijft gewoon vragen om op de knop te drukken. Helaas heb ik geen andere 433mhz spullen hier waar ik mee kan testen of de zender van Homey zelf het wel goed doet.