Welke deurbel (low budget)?

Je kunt nog gaan naar https://developer.athom.com/tools/signals, inloggen en kijken of je hier een signaal kunt oppikken.

Mijn deurbel ging stuk, dit was er een die werkte op 433mhz. De nieuwe wilde ik op Z-wave hebben omdat de vorige spontaan af ging. Mijn buurman zat op dezelfde frequentie. Inmiddels de Honeywell DC917NG gekocht. Deze werkt geweldig en heeft ook een enorm bereik. Alleen toen ik deze aan Homey wilde koppelen dacht ik dat dit merk ondersteund werd, maar Homey ondersteund alleen maar thermostaten van honeywell. Jammer misschien komt dit nog. Of weet iemand of er al een in beta wel beschikbaar is?

Ben op die pagina geweest, maar is mij niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurd. Ik druk op record en en dan op de drukker van de deurbel en dan krijg ik wel allemaal waardes te zien bij ‘raw timings’. Is dit wat de Homey oppikt? Als ik die waardes kopieer en plak in het emulate vak zou Homey dus dit signaal uit moeten zenden en ik dus een geluid van de bel receiver moeten horen als ik het goed begrijp? Dit gebeurt echter niet.

Je twijfelde of de Homey wel werkte. Homey pikt in ieder geval een signaal op, dus de ontvanger lijkt het te doen.

Ik vermoed dat het in de Action bel zit. Ik heb zelf ook een Select Plus gehad en kreeg deze niet of niet goed werkend. Soms deed hij het, maar meestal niet. Daarom heb ik een KiKa ACDB-7000AC gehaald en deze binnen 5 minuten aan de gang gekregen, zonder verdere issues. Kost iets meer, maar werkt perfect. Bij Hornbach kost deze €19,95 ACBD-7000AC

De range van deze bel is eerlijk gezegd ook niet echt schitterend.
Ik had eerst de Action-bel, heeft 6 maand perfect gewerkt. Toen is na een Homey-update de 433-range veel slechter geworden bij mij.
Ik dacht met een duurdere KaKu-bel verder te geraken, maar dat was dus niet het geval.
Zelfs de meegeleverde gong heb ik in een stopcontact max 5m van de drukknop moeten plaatsen of die deed het ook niet.
Al bij al niet echt tevreden van…

Ik ben nog altijd wanhopig op zoek naar een z-wave deurbel/drukknop… (ik heb geen bedrading dus kan niet op een andere manier iets in elkaar knutselen.)

Jammer om te horen. Bij mij was het andersom en ben zeer tevreden over deze deurbel. Ook met het 443 signaal geen issues. 1.15.12/13 allebei goed en zeer tevreden.

Mbt de opmerking over een zwVe deurbel: Je zou je ‘normale’ deurbel kunnen voorzien van een Fibaro Binary Sensor om deze zo te automatiseren. Zie ook https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

Jammer genoeg niet.
Daarom dat ik er bij zette dat ik geen bedrading heb. Ik kan enkel draadloos :disappointed_relieved:

Heb een poosje geleden een SelectPlus SP200689103 gekocht en die is prima te gebruiken met Homey.
Gisteren er nog een gekocht maar daar staat achter het nummer: [2] dus: SelectPlus SP200689103 [2]
Of het daar aan ligt weet ik niet maar deze is niet te koppelen met Homey.

Heb even gekeken en bij mij staat inderdaad ook een [2] achter het typenummer. Dan zal het daar waarschijnlijk aan liggen.

Ik gebruik ook de KIKA deurbel ACDB-700AC in homey is het nu de ACDB-7000c remote als trigger en de ACDB-7000c kan je gebruiken als aansturing, maar ja het is 433 dus soms doet hij het niet hij zit wel op 7 meter van homey en 2 deuren er tussen, dit weekend deed hij het niet ik had in de meterkast een z-wave temperatuur meting gehangen dus dicht bij de deurbel en helaas die deed het niet meer 433 signal werd verstoord dus temp meting weer weg en deurbel werkt weer. Z-wave deurbel gaat het niet worden dus ben op zoek gegaan naar wat anders een ZigBee deurbel (knop) namelijk deze Xiaomi draadloze ZigBee schakelaar is klein 4,5 cm vierkant en kost net 15 euro https://www.aqara.com/en/wireless_mini_switch.html
hij is eigenlijk bedoeld voor binnen maar als ik naar de KIKA kijk deze is ook gewoon open en niet waterdicht, deze wil ik eens gaan proberen of het bereik hiervan toch beter is, ik heb met ZigBee geen problemen werkt altijd bij mij.

Wil je die aqara switch als knop gebruiken voor de deurbel? Ik heb er pas 2 besteld voor iets meer dan 5 euro per stuk. Werken beide allebei goed maar weet niet of ik die buiten zou hangen. Ik denk dat ik voor de shock sensor ga. Dit lijkt mij de beste oplossing in mijn situatie aangezien al m’n aqara sensoren die ik tot nu toe heb allemaal perfect werken en qua prijs is het prima.

Zelf heb ik de Byron deurbel set (B401E). Hij werkte (tot voor 2.0 rc-x) top!. ook had ik een flow gemaakt dat er een screendrump wordt gestuurd (imagegrab) van de camera buiten. En vrouwtje hoorde toch gewoon de deurbel :slight_smile:

Die imagegrabber moet ik ook is gaan uitzoeken. Die wil ik ook bij de voordeur gaan gebruiken alleen weet ik nog geen geschikte, relatief goedkope camera die dit kan. Denk dat ik die byron dan maar ga proberen en kijken of ze bij de action de bel nog terugnemen aangezien die toch niet ondersteund wordt.

Ja ik wil die knop gewoon buiten hangen die KIKA is ook gewoon open, mijn deur zit wel in een portiek dus regen kan er niet aankomenn, en ik doe ook een foto sturen via synology nas naar mijn telefoon als de bel gaat, maar wat ik wil is van die 433 signalen af.

Toevallig, ik gebruikte ook die KAKU deurbel-combo, of probeerde toch. Er zit ongeveer 6m tussen, maar het signaal komt enkel tot bij Homey als de voordeur openstaat :smirk:
Dus heb ik verleden week ook zo’n Aqara-knop besteld, wel de ronde versie, aangezien die me beter waterproof lijkt te zijn. :slightly_smiling_face:

Waar heb je besteld voor die prijs!? Ik heb er waarschijnlijk ook nog een paar extra nodig! :smiley:

Ja het is eigenlijk ook niet zo’n gek idee om die switch ervoor te gebruiken. Ik denk alleen dat het vocht wel z’n invloed gaat hebben maar als hij al droog hangt scheelt het een hoop. Het signaal is volgens mij ook best prima want bij mij hangt ie op de eerste verdieping en werkt feilloos.

Heb de switches besteld op aliexpress. Levering binnen 3 weken. Die mini switches waren iets van 5,60 per stuk en heb ook de deur contacten voor 7,50 per stuk en een dubbele wandschakelaar voor 13 ofzo. Wel opletten dan dat je niet op 1 order boven de 22 euro uit komt anders kan je gedoe krijgen dat je btw moet betalen etc

De mini is dat de ronde versie en er staat bij te gebruiken tot 95% vochtigheid dus niet anders dan KAKU bel.

Ja het precies die jij in de link stuurde een paar posts hierboven. Ik ga er misschien ook nog een paar bij bestellen en kijken hoe dat werkt. Wellicht een goedkoop alternatief en qua looks ook niet zo gek.