Welk weerstation? is goed? temperatuur sensor

ik ben op zoek naar een sensor die temperatuur meet buitenhuis?
ik denk aan meerdere om zo gemiddelde te weten?
zodat ik dan rolluiken kan aansturen om energie te besparen?
maar ook zoek ik sensor om aantal litters gevalllen water door regen te meten?
wat bestaat er zoal?

Wat ik je kan adviseren is om eens te kijken naar onze Best Buy Guides, alle apparaten die je daar zult vinden werken samen met Homey :wink:
quote van Doekse

ja maar prijzen staan daar niet bij hé
netatmo is optie maar duur
is er niets goedkoper?

Ik wilde de tempest (Tempest Home Weather Station ) noemen maar die vind al helemaal te duur.
Maar deze bestuurd bij mij icm zonestand de zonneschermen en rolluiken op basis van zonsterkte, maar beveiligid ze ook door de regen, wind en zonsterkte (als het minder word of meer) en ja natuurlijk is de temperatuur sensor ook aanwezig.
Succes met je keuze (goedkoop is vaak duurkoop) maar ik kan niet je budget bepalen.
Maar anders een AirGradient Open-Air Outdoor Air Quality Monitor zelf effe in mekaar klikken en buiten ophangen. Kwa temperatuur werkt ook goed en ook binnen homey beschikbaar.
Ik gebruik ze hier beide (die AirGradinet) meer op stof deeltjes te monitoren.

2 Likes

Ik heb een netatmo, maar die is er sinds een maand mee opgehouden.
Nu een "tuya zigbee slimme temperatuur & vochtigheid, Buitenhygrometer…’ genomen die waarschijnlijk niet ip64 is.
Deze is wel veeeel goedkoper. :smile:
En die doet het vooralsnog prima.

De prijzen staan daar wel bij.
De Netatmo buitensensor is berucht, na X tijd gaat het ding steeds meer energie gebruiken (batterijen gaan steeds sneller leeg) totdat’ie er helemaal mee kapt. Bij mij heeft het ding 4 jaar goed gefunctioneerd en is nu ook kapot.

Voor buiten gebruik ik nu goedkope SonOff SNZB-02 zigbee sensoren. Officieel zijn ze niet bestand tegen buitengebruik, maar ze draaien al weer 2 jaar zonder problemen. Die dingen kostten toen minder dan een tientje per stuk bij TinyTronics. Ze zijn nu vervangen door de iets duurdere SNZB-02D, die zelfs over een LCD beschikt. Geen idee of die net zo goed zijn verder, maar voor nog geen 15 euro kan je er geen buil aan vallen lijkt me. Hang ze alleen wel afgeschermd van regen.

Zo dan. Nou welkom op het forum.
In plaats van hier een beetje bijdehand lopen doen, want onze mede ‘Homeyoot’ Jan, met veel kennis in huis, probeert jou tenslotte gewoon vriendelijk en goed te helpen:
Misschien is het een idee om eerst eens even rustig de gegeven tip te bekijken, en dan vooral bij tabellen in mobiele browsers, even “en naar links, en weer naar rechts” te doen…

.

Aan “Dank je wel, Jan” zeggen zijn trouwens geen kosten verbonden.

1 Like