Weheat warmtepomp via Homey Pro

Gekke vraag misschien, of misschien ook niet. We hebben een Weheat warmtepomp laten aansluiten en hij staat hier klaar om straks goed te kunnen draaien. Ik had vraag informatie willen uitlezen in de Homey Pro app maar ik lees dat ze alleen Home Assistant gebruiken.

Nu ben ik een ontzettende leek in dat soort dingen. Ik begrijp alleen wel dat deze nu dan niet in te zien is via Homey Pro, klopt dit? Of is er een simpele app binnen Homey Pro te installeren en kan ik het dan wel? Maar daarnaast, is het misschien wel heel simpel om Home Assistant te gebruiken? Ik ben er echt een leek in, vandaar mijn vraag hier. Is Home Assistant makkelijk te installeren of moet je ontzettend veel moeite doen? Ik weet het niet, please HELP

Dat klopt.
Er is momenteel geen app in de homey.app store, je kunt hier een app aanvragen
https://request-a-brand.homey.app/, en ik zou bij Weheat zelf even een balletje opgooien.
Maar het is niet te zeggen óf er ooit een app komt en zo ja, wannéér.

Ik denk dat het te doen moet zijn, zéker omdat Weheat een eigen integratie heeft gepubliceerd

.

Hier een overzichtje hoe je op diverse manieren met HA kunt starten:

Om het gewoon even uit te proberen kun je een virtuele machine downloaden
(Windows - Home Assistant
of
Linux - Home Assistant)

en deze starten op je pc / laptop.
Je hebt daarvoor 1 van deze programma’s nodig: VirtualBox/VMware/Hyper-V/KVM

Als alles draait, kun je middels de Home Assistant community app de Weheat op Homey ‘installeren’

1 Like

Ik heb daar al een verzoek staan, en er gaat volgens mij aan gewerkt worden. Helaas kan ik daar nu ff niet aan bijdragen. Maar ik hoop op de hoogte gehouden te worden…

Vanuit Weheat is er geen animo om ook iets voor Homey te ontwikkelen…

Hoi Johan,

Ik check vooraf altijd even of er al een verzoek is ingediend, maar dat was niet het geval voor ‘weheat’ of ‘we heat’.
Was je wel ingelogd daar? Anders wordt je aanvraag niet bewaard (zonder enige melding/waarschuwing daarvan).

Oeps, mij fout. M’n verzoek was richting de community :

[Requests] Homey Pro Community App Requests - Apps - Homey Community Forum [Requests] Homey Pro Community App Requests - #982 by JohanP - Apps - Homey Community Forum

Edit : ik kan alleen op dit moment mijn weheat niet beschikbaar stellen. Hij draait op OT via OTGW…

2 Likes