WarmUp / MyHeating

Hoi allemaal heb Homey Pro gekocht en heb 3 Warmup thermostaten. Deze wilde ik graag koppelen met Homey maar ik weet niet hoe. Het gaat om 3x een 6iE Smart WiFi Thermostaat die werkt met de MyHeating App

Wie o wie heeft een antwoord/oplossing?

Er lijkt geen Homey app te zijn voor dat merk.

Ok geen Homey App. Wat zou dan de oplossing zijn?

Home Assistant installeren, HACS installeren, de Warmup integratie installeren, je Warmup apparaten toevoegen aan Home Assistant, de Home Assistant app voor Homey installeren, en je apparaten koppelen.

:man_shrugging:t3:

1 Like

Zo dan, dat is een mondvol… Ik ga kijken hoe ver ik ga komen. dank alvast

Hoi Robertklep: ik kom er niet verder mee. Home Assistant Community wordt niet juist geïnstalleerd.
Ik lees het volgende:
There’s no need for configuring things up front, you can start right away by adding your first device, only now you will have to enter your Home Assistant instance’s local IP address, along with the “Longlived token”
→ when you don’t have one, you can create it by scrolling down at ‘http://your.homeassistant.IPaddress:8123/profile’;
En zelfs dat doet het niet

Ik neem aan dat je “your.homeassistant.IPaddress” hebt vervangen voor het IP adres van je Home Assistant server?

Hier blijft het op hangen. Het IP-adres heb ik even voor het gemak aangepast :slight_smile:

En het token heb je neem ik aan goed ingevuld? Kun je Home Assistant wel bereiken via http://192.168.1.123:8123/ ?

Hoe kom ik aan een TOKEN

Ik heb het ip-adres in de URL balk gezet en op ENTER gedrukt. Zonder 8123 er achter
Het volgende kwam er uit:
{“homeyId”:“0000-hier een lang nummer - 00”,“homeyVersion”:“10.1.0”}

Heb je Home Assistant draaien of niet? Want dat IP nummer is van je Homey, niet van Home Assistant.

Nee Home assistant draait niet

Dat was toch de eerste stap in het lijstje. Je kunt niet willekeurig stappen overslaan en hopen dat het gewoon werkt :sweat_smile:

Dat begrijp ik…. Ik ben ook aan het proberen de App aan de gang te krijgen. Echter ik weet niet welk IP ik moet invullen (dacht van homey) en hoe kom ik aan een token?

De app gaat niet werken zonder dat je eerst Home Assistant zelf geïnstalleerd hebt.