Help needed with Homey Pro and WarmUp thermostat + Netatmo doorbell

Hoi allemaal, Ik zou graag horen wie een koopeling tot stand heeft weten te brengen tussen de Homey Pro en de 6iE WarmUp Thermostaat (Waarvan wij er drie hebben). (6iE Slimme WiFi-thermostaat voor vloerverwarming - Warmup) De Homey Pro is verder nog helemaal leeg, alleen het Sonos systeem is zichtbaar in Homey. Wie o wie kan of wil mij helpen.

Wat is het doel? Wij (mijn vrouw en ondergetekende) willen stap voor stap onze woning iets meer automatiseren en op afstand of via programmering kunnen bedienen. Te beginnen met de WarmUp Thermostaten. Bijvoorbeeld temperatuur 'smorgen even iets hoger, overdag nagenoeg uit en wanneer we thuis komen iets hoger.

Vervolgens hebben wij een Netatmo deurbel. (Slimme Video Deurbel | Netatmo) Ik ben bezig deze werkend te krijgen. Zodra werkend zou het fijn zijn om bijvoorbeeld de deurbel over de Sonos geluidsinstallatie te laten gaan wanneer wij thuis zijn. Ooit ergens iets over gelezen.

Wie steekt er een helpende hand toe>
Warme groet

Hi

Ik heb niet de apparatuur die jij wilt koppelen maar ik heb even voor je gekeken.

Als ik het goed begrijp heb je de Sonos al gekoppeld aan de Homey.

Vervolgens moet je ook de Netatmo deurbel koppelen. Hiervoor moet je eerst de Netatmo app installeren.

Daarna kan je beide apparaten met elkaar laten samenwerken in een flow.

Gebruik hiervoor bijvoorbeeld deze kaarten

When…

Then…

Groeten Gijs

Dank Gijs, App gedownload en ook Netatmo staat in Homey. So far so good. Ga nu Sonos en Bel proberen te connecten je hoort. Erg veel dank voor je uitleg SUPERBLIJ mee

1 Like

Deze link kan je helpen bij het opzetten van de flow tussen de deurbel en Sonos

Gijs, super dank je, ik kwam er via via achter dat de bel trafo maar 1 Amp is en deze moet 2Amp zijn. Is inmiddels besteld. Ik sluit de videobellen Netatmo dan aan zonder externe gong. Ik probeer het dit weekend voor elkaar te hebben. Nogmaals dank ik houd je op de hoogte.

Hoi Gijs, bel werkt dank je erg blij mee. Heb net een nieuwe vraag gesteld op forum. Kleine handreiking nodig.

Hoi allemaal, ik heb Homey Pro geïnstalleerd en de deurbel werkend gekregen. Nu op naar de 2e uitdaging. Het zonnescherm op- en neer laten gaan via Homey Pro. Wat is aangeschaft en inmiddels geinstalleerd op HOMEY pro:

  1. Fibaro Roller Shutter 3
  2. Robb afstandbediening 4 kanaals (zigbee)
  3. Robb Wandzender - 2 knops (Z-wave)

Deze heb ik allemaal weten te koppelen/installeren in Homey Pro.

Nu zou ik graag een flow of advanced flow willen hebben waarmee ik het zonnescherm kan bedienen.’ Later wil ik graag nog een windsensor koppelen.

Wie kan en wil mij helpen
Hoor graag en dank

Waar loop je precies vast?

Hoi GijsB, Ik heb Homey Pro gekocht en heb 3 Warmup thermostaten. Deze wilde ik graag koppelen met Homey maar ik weet niet hoe. Het gaat om 3x een 6iE Smart WiFi Thermostaat

1 Like

Hoi Gijs, enkele weken verder en veel gebeurd. Ook veel mogen leren. Airco, Sonos, brandmelders, oven, wasmachine, zonnescherm en nog veel meer toegevoegd aan Homey en het werkt. Dank voor de handreiking. Blijft over de warmup thermostaten voor de vloerverwarming. Deze zou ik ook graag willen toevoegen maar weet niet hoe. Het zijn Wifi thermostaten.

Lekker bezig!

Ik zie geen Homey app voor Warmup of zie ik iets over het hoofd?

Op de site van warmup zie ik alleen dit:

De 6iE Slimme WiFi-thermostaat is compatibel met IFTTT (If This, Then That) – waardoor je je thermostaat kunt koppelen aan bestaande slimme technologieën in je huis, zoals de Amazon Echo of Google Home. Gebruik onze Applets of maak je eigen Applets om van je huis een echt Smart Home te maken.

Er is een IFTTT Homey app. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat was je reden warmup te nemen icm met homey?

Hoi Gijs, ik had erg goede ervaring in mijn vorige woning met WarmUp. vandaar. Ik kijk nu naar een passendxe oplossing