Weerlive.nl

Weerlive en meteoserver gaan wat mij betreft wat door elkaar heen. Het ene moment zit ik op weerlive en dan ineens op meteoserver… .data en .liveweer heeft daar ongetwijfeld mee te maken

Ik zou graag homey de temperatuur willen laten bepalen van buiten om zo te kijken of de ventilator aanmoet. Hierdoor moet ik een oproep doen op een weer API (in mijn geval weerlive). Alleen ben ik niet zo bekend met JSON en API’s. Dus ik loop een beetje vast.

Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik kom er niet uit waar ik het variable voor nodig heb (of dit in logica of in better logic gemaakt moet worden). Daarnaast loop ik gewoon vast op de HTTP request flows.

Na veel geprobeerd te hebben en steeds de melding krijgen dat er geen data kan worden opgehaald hoop ik dat er iemand is die mij kan helpen.

Er zijn zat weer apps zoals bijv. OpenWeather App for Homey | Homey waar je gemakkelijk de temperatuur kan gebruiken in een flow, wellicht is dat iets eenvoudiger?

Kan je je flows laten zien en een print screen van je weerlive data? Wellicht kunnen we dan helpen.

Ik las dat deze app tijdelijk niet meer gebruikt kon worden vanwege een update van omw.
Daarnaast is er nog dark sky, maar hierbij kan je als nieuwe gebruiker geen api meer krijgen ivm de overname van Apple.
Temperatur.nu moet ik in het Zweeds aan het API komen, dus deze werd ook behoorlijk lastig.

Dus daarom kom ik als enige optie uit bij een API implementeren.

Ik was bezig met de flow weer te maken zoals ik het gisteren had, toen kwam ik achter een tag (temperatuur)

is deze tag gekoppeld aan het realtime weer van het moment? Dit zou dan de makkelijkste oplossing voor mij zijn om te maken wat ik wil maken. Real time weer en daar ventilator aan koppelen.

Kijk even hier en zoek te Temperatuur tag op. Kan je voor jezelf bepalen of het een beetje accuraat is.

Ah top dankje.
Ik had deze nog niet gezien, omdat de insight pagina een beetje een rotzooi is met alle apps los etc. (geen totaal).

Ik denk dat ik deze manier ga gebruiken, omdat dit is wat ik nodig heb. De ventilator flow moet gebruikt worden boven een bepaalde temperatuur. of het nou 1 graden ernaast zit haalt mij niet uit.

Bedankt dat jullie mij wilden helpen. Ik had deze manier over het hoofd gezien.

1 Like

Zo niet dan zijn dit de twee flows die je nodig hebt.

Bij A vul je de breedtegraad van je woonplaats is
Bij B vul je de lengtegraad in
Bij C vul je de api key in

Wellicht niet goed te lezen, maar dit moet je hier invullen;
https://meteoserver.nl/api/uurverwachting.php?lat=A&long=B&key=C

Bij ALS vul je de naam van je aanroep in. In mijn geval noem ik deze Weerupdate24uur(altijd 1 woord zonder spaties en hoofdlettergevoelig)

Bij DAN vul je ipv .data[0].neersl het woord .data[0].temp in. Let op; Er moet een dollarteken voor .data staan. Dit dollarteken valt om een vreemde reden weg in mijn reply. Dit is de temperatuur op 12 uur in de nacht, omdat ik deze flow een paar minuten voor 12 uur laat uitvoeren. In het tweede invulveld vul je naam van de variabele in waar je de temperatuur wilt hebben. bijvoorbeeld Temp24uur Deze variabele moet je van tevoren hebben aangemaakt in Better Logic.

Het tweede kaartje wordt daarna $.data[1].temp met de variabele Temp01uur

Etc etc

1 Like

Wow dit is echt een hele duidelijke uitleg. Ik ga er van het weekend mee aan de slag. Hier kan je alleen maar slimmer van worden en zou ik eventueel voor andere dingen kunnen gebruiken

Heel erg bedankt Marcel. Ik laat het weten of het allemaal gelukt is.

Heel erg bedank Marcel. Het werkt helemaal!

1 Like