Weerlive.nl

@Rocodamelshekima In bovenstaande schermafdruk worden in één flow 3 aanroepen gedaan naar de weerlive API. Zelf heb ik ook een soortgelijke constructie (omdat ik nog niet beter weet), maar als je dat echt elke 10 minuten zou opvragen dan heb je dus 3 x 6 x 24 = meer dan de 300 aanvragen die je op een dag mag doen met de gratis API.

Is het met BL ook mogelijk om de hele JSON respons op te slaan in 1 aanroep en deze vervolgens binnen een tweede flow verder uit te splitsen naar de gewenste waarden elk in hun eigen variabele?

Ik zou zeggen dat GET JSONpath triggerwaarde iets zou moeten kunnen doen, maar ik krijg het niet uitgevogeld…

Edit: inmiddels zelf uitgevogeld hoe het werkt. Voor iedereen met dezelfde vraag hier mijn oplossing:

Maak eerst een flow die alle gegevens in 1x ophaalt en de totale JSON string doorgeeft aan een tweede flow:
image

Dan de tweede flow welke alle gegevens die nodig zijn verwerkt en in aparte BL variabelen zet:
image

De eerste flow kan zo vaak als nodig is aangeroepen worden (maar let op de max. van 300x per dag voor de API key). De tweede flow wordt vervolgens automatisch door de eerste aangeroepen omdat ze dezelfde triggernaam hebben (in mijn voorbeeld WeerUpdate).

Het is dus nodig om hiervoor zowel de Better Logic als de HTTP app geïnstalleerd te hebben.

2 Likes