Je kunt in het Tuya Local app topic verder informeren, linkjes staan op de app pagina in de homey.app store
Tuya van Drenso is het beste
Werkt bij mij altijd, nog nooit problemen mee gehad
welk device moet je dan pakken voor de Weau?
Warmtepompen worden inderdaad nog niet ondersteund. Maar je kan deze als nog als “Onbekend” toevoegen, en de status/bediening gebruiken in Flows. Hierna kan je met een virtual device het apparaat bedienen vanuit Homey. Zou je de “device specification” kunnen sturen bij de instellingen van het apparaat (als je deze als onbekend hebt toegevoegd)?
Nou ik ben nu al 2 uur bezig… De Weau toevoegen in de Weau app is gelukt, wifi enzo en besturing werkt. Device weer gedelete. Smartlife app ook de Weau toe kunnen voegen, werkt.
Toen in Homey. Tuya Local, daar kon ik heatpump pakken. Device ID opgezocht via Tuya developer, en ook intern 192.x IP, en Local Key. Toen kon ik m toevoegen, maar even erna is de Weau offline gegaan en ik meot nu kijken waar het aan ligt. Want in die het ip/device ook niet meer in mijn eigen router/accesspoint (Asus Mesh).
Maakt het iets uit of ik Generic Tuya device pak, of Heatpump (in Tuya Local). In Tuya en Tuya cloud kom ik niet verder. Ik ga eerst maar naar buiten naar de Weau, kijken of ik uberhaubt een wifi icoontje zie…
Je moet de officiele Tuya Homey app (Drenso) gebruiken, de andere Tuya apps krijgen geen updates meer. Is de warmtepomp nog online in SmartLife?
Aanmaal buiten bij de Weau, wel gewoon stroom erop, maar geen WIFI iccontje meer. Dus power+UP knop ingehouden (2x 5 sec) en na de 2e keer ging wifi icoon knipperen. Toen de Weau weer toe kunnen voegen in de Smartlife app. .187 IP (bond met mac adres) is ook weer online nu uiteraard in de router.
Als ik TUYA app pak in Homey, en dan onbekend apparaat, moet ik verbinden met smartlife app, met User code + een QR scannen. Ik kan dan de Weau toevoegen in Homey.
Device correct toegevoegd in Homey. Echter ik kan niet aan of uitzetten, geen modus zien/selecteren, geen inzichten. Bij device eigenschappen:
{“device”:{“active_time”:1781119145,“biz_type”:0,“category”:“rs”,“create_time”:1781119145,“icon”:“smart/icon/bay16302847342400WtY/7519932e05a77f61d73f2e1d7028b997.png”,“id”:“bf7d9187e78c054bf0soui”,“ip”:“”,“lat”:“”,“local_key”:“”,“lon”:“”,“name”:“Weau pool heat pump”,“online”:true,“owner_id”:“”,“product_id”:“kswbb80bbp4avryo”,“product_name”:"… en nog meer codetaal
Is dit de goede weg? Hoe nu verder? Ik wil graag zoveel mogelijk instellingen om te zien/sturen ![]()
edit:
Net even TUYA LOCAL gepakt, device ID, IP, local key. Test&connect zegt error, maar als ik dan doorga dan ziet ie toch de heatpump. Voegt device ook goed toe in Homey, maar ik zie dat dit device nu elke x seconden opeens offline is (onbereikbaar). Ik heb bij dit device wel een aan./uit knop…
TUYA CLOUD: pakt helemaal geen enkel device in homey…
Nee de andere Tuya apps worden niet meer ondersteund/bijgewerkt, daarom werkt alleen de officiele Tuya app.
De device specification is nodig om Flows te maken, hierop kan je zien welke mogelijkheden het apparaat heeft. Zou je deze volledig kunnen delen?
{“device”:{“active_time”:1781119145,“biz_type”:0,“category”:“rs”,“create_time”:1781119145,“icon”:“smart/icon/bay16302847342400WtY/7519932e05a77f61d73f2e1d7028b997.png”,“id”:“bf7d9187e78c054bf0soui”,“ip”:“”,“lat”:“”,“local_key”:“”,“lon”:“”,“name”:“Weau pool heat pump”,“online”:true,“owner_id”:“”,“product_id”:“kswbb80bbp4avryo”,“product_name”:“Weau pool heat pump”,“status”:[{“code”:“switch”,“value”:false},{“code”:“mode”,“value”:“bheat”},{“code”:“temp_set”,“value”:28},{“code”:“temp_current”,“value”:160},{“code”:“fault”,“value”:0}],“sub”:false,“time_zone”:“+02:00”,“uid”:“”,“update_time”:1781119145,“uuid”:“”},“specifications”:{“category”:“rs”,“functions”:[{“code”:“switch”,“type”:“Boolean”,“values”:“{}”},{“code”:“mode”,“type”:“Enum”,“values”:“{\“range\”:[\“auto\”]}”},{“code”:“temp_set”,“type”:“Integer”,“values”:“{\“unit\”:\”℃\“,\“min\”:-500,\“max\”:1000,\“scale\”:0,\“step\”:1}”}],“status”:[{“code”:“switch”,“type”:“Boolean”,“values”:“{}”},{“code”:“mode”,“type”:“Enum”,“values”:“{\“range\”:[\“auto\”]}”},{“code”:“temp_set”,“type”:“Integer”,“values”:“{\“unit\”:\”℃\“,\“min\”:-500,\“max\”:1000,\“scale\”:0,\“step\”:1}”},{“code”:“temp_current”,“type”:“Integer”,“values”:“{\“unit\”:\”℃\“,\“min\”:-1000,\“max\”:1000,\“scale\”:1,\“step\”:1}”},{“code”:“fault”,“type”:“bitmap”,“values”:“{\“label\”:[\“E01\”,\“E02\”,\“E03\”,\“E04\”,\“E05\”,\“E06\”,\“E09\”,\“E10\”,\“E12\”,\“E15\”,\“E16\”,\“E18\”,\“E20\”,\“E21\”,\“E23\”,\“E27\”,\“E29\”,\“E32\”,\“E33\”,\“E35\”,\“E36\”,\“E42\”,\“E44\”,\“E45\”]}”}]},“data_points”:[]}
Ben een leek met code… geen id hoe nu verder sorry
Maak een Virtual Device. Selecteer als apparaatklasse “Warmtepomp”. Selecteer mogelijkheden “Aan/uit”, “Ingestelde temperatuur” en “Temperatuur (measure_temperature)”. Maak daarna een Flow als deze
De gele Flowcards zijn in dit geval dan het Tuya “Onbekend” apparaat
De paarse Flowcards zijn van het virtual device, de gele zijn eigenlijk notities, maar bij deze moet je de warmtepomp invullen (het apparaat van de Tuya app)
Je moet “Zet de waarde van een virtuele sensor onoff [tag Value]” gebruiken bij de bovenste gedeelte. Hetzelfde voor de onderste 2, daar moet bij de “Temperatuur” vervangen worden door target_temperature bij de ingestelde temperatuur en measure_temperature voor de huidige temperatuur
Thanks, morgen asap verder. Voor nu kan ik de wp bedienen met de tuya app. Ik post morgen even resultaat van de flows ![]()
Dit lijkt meer aan de verbinding tussen de warmtepomp en je wifinetwerk te liggen. Is de warmtepomp te ver weg van je router? Als het apparaat weer online is, kan je de instellingen openen → Apparaatinfomratie? Hier staat ook de signaalsterkte tussen de warmtepomp en je router.