Waterdruk meten

Super bedankt mensen! Super snel en het werkt nu perfect!

3 Likes

even wat stof van dit onderwerp afblazen.

Qua principe (tenzij er al iets out-of-the-box is ) is dit namelijk wat ik zoek.

Ik heb een CV ketel met een warmtepomp (hybride dus), echter bij geen van beide kan ik met een app de druk van het systeem uitlezen.

Ik heb na installatie van de warmtepomp nog een vulpunt over waar ik volgens mij een druksensor op zou kunnen schroeven.

Ik lees hier echter metingen op 1 bar exact, ik zou idealiter metingen op een tiende nauwkeurig willen.

Iemand een idee hoe dit verder uit te kunnen werken ?

Thanks !

Johan

Dit voorbeeld geeft 2 cijfers achter de comma.

2 Likes

Enorme overkill, en best nerdy, maar OpenTherm gateway geeft naast de druk, nog vele andere data door, afhankelijk van de ketel en wpomp in kwestie.
De vraag is wel of de waterdruk wel echt is uit te lezen.
Kost plm €45,-

V.b. Intergas:

1 Like

Op zich wel interessant.
Maar dan liever een kit die al helemaal compleet en geprogrammeerd zijn.
Kan die alleen nog niet vinden; bestaan deze?

Er is een soldeer- en programmeerservice tegen meerprijs, Henk.
Het enige is dat je 'm zelf in een kastje zou moeten monteren.

1 Like

Idd. best wel overkill, heb overigens een draadloze thermostaat, en die geeft doodleuk aan
“waterdruk : niet beschikbaar”

Dus die gok ga ik liever niet nemen, kosten zijn overigens ongeveer hetzelfde als bij die van Robin_de_Lange. Bijkomend voordeel; als het niet werkt heb ik nog een Shelly UNI voor evt andere DIY experimenten…

Ik had eigenlijk gehoopt op een kant-en-klaar oplossing, maar er is blijkbaar niemand voor in de markt.

Sorry, not speaking dutch but if I got your question right, this could work for you :

If not, feel free to ignore :wink:

1 Like

I guess it could, will look into it…

Nice!
Might work with a Shelly Uni as well (wifi) €15

I tried both in my little project, the only difference I noticed is that the Shelly uni transmits more and faster updates. This one is realtime

I personally had them run side by side for a while on the same sensor, in this you could see that the uni fluctuated very much with the slightest pressure fluctuation and then the smart implant stayed the same. This is not necessarily wrong, because over the bigger picture they followed each other exactly at larger changes of pressure.

But I finally chose the Shelly uni because of this.

Dutch:

Ik heb beide geprobeerd in mijn project.
het enige verschil dat ik merkte is dat de Shelly uni meer en sneller updates doorgaf. Deze is veranderd direct.

Ik had ze eventjes naast elkaar draaien aan de zelfde sensor.

hierin zag je dat de shelly uni erg mee fluctueert met de kleinste drukschommeling en dat de smart implant dan gelijk bleef. Dit is niet persee verkeerd, omdat over het grotere geheel ze elkaar exact volgenden bij grotere wisselingen van de druk.

Maar ik heb uit eindelijk gekozen voor de Shelly uni hierdoor

1 Like