Waterdruk meten

hallo,

ik zou graag mijn waterdruk voor lange tijd willen meten, ik heb nu al een losse manometer in de meterkast welke ik kan aflezen, echter is dit altijd een moment opname en ik zou graag het een en ander voor lange tijd willen zien.

nu heb ik bij ome ali al wel druk meters gezien bv: 5V G1/4 0 1.2 Mpa Hydraulische Druk Sensor Voor Niet corrosieve Water/Olie/gas Druksensor 1/4 "Diameter Voor Arduino|sensor sensor|sensors for arduinosensor pressure - AliExpress

echter moeten ze uiteraard ergens op aangesloten worden. maar waarop? nu zie ik altijd veel handige harry’s hier voorbij komen die met ardiuno, fibaro smart implant of zelfs een deur sensor iets nieuws maken.

wellicht hebben jullie ideen hoe ik dit kan gaan uitvoeren, zodat ik een constante waterdruk meting heb die op homey uit te lezen is.

1 Like

Poeh…
Deze kan 0-5V output geven, de Fibaro smart implant heeft 0-10V sensor inputs.
Dan zou je de meetwaarde x 2 moeten doen via een virtuele sensor bijv.
(Arduino is een stuk goedkoper gok ik :grimacing: maar daar weet ik net zoveel van als jij.)

ik heb een beetje op internet lopen lezen daar waren sommigen die het met een esp8266 kaartje deden. Deze heb ik ook bij ome Ali besteld, kijken of ik het voor een paar euro voor elkaar kan krijgen.