Wat gaat er hier niet goed

Wat betreft de timer, ‘leen’ ik even even een andere post van mij, van een vergelijkbare situatie (lamp in kantoor aanzetten en aanlaten bij beweging en na 2 minuten van inactiviteit uitzetten):

In plaats van de CountDown app met een zandloper, gebruik ik daarin de Chronograph app met een timer. Het principe is echter hetzelfde.

Het probleem waar je, denk ik, tegen aan gaat lopen, is dat een bewegingsmelder doorgaans geen beweging detecteert als je (stil) op het toilet zit. En dus gaat het licht uit als de timer/zandloper verloopt terwijl je er nog zit.

Als je wilt vaststellen of er iemand op het toilet zit, kom je al snel uit bij een aanwezigheidsmelder. Als alternatief kun je ook:

• Een langere ‘aan’ tijd voor de zandloper gebruiken, echter je weet nooit zeker of er iemand nog op de wc zit;
  • Een aanvullende deursensor gebruiken en dan de deur openen/sluiten-actie ook in je flow verwerken. Dat vereist wel dat de toiletbezoekers altijd de deur sluiten na gebruik.

Het meest zekere, blijft een aanwezigheidssensor (kan wel prijzig zijn voor ‘alleen’ een toilet :grinning_face:).

Je zou ook even op het forum naar ervaring van andere gebruikers kunnen zoeken met een ‘toilet-flow’, zoals deze: Licht aan en uit toilet?.