Waarom kan ik geen Somfy toevoegen?

Ik krijg straks een screen met een Somfy RS100 10 solar erop/in. En nu wil ik deze aansluiten op de Homey Pro 2023 en dan krijg ik onderstaande melding. Ik heb hem nog niet, was alvast aan het kijken of het kan maar ik snap dit niet. 433 MHz kan Homey Pro 2023 toch ook aan?

Nu staat er dat ik een homey bridge moet kopen?!

Ja, 433 MHz kan Homey aan. Maar dat is slechts één klein onderdeeltje voor wat er nodig is om het te laten werken. Dus niet alles wat op 443 MHz werkt kan op Homey worden aangesloten.

Maar als je ven zoekt, zie je dat er meer mensen deze melding krijgen als ze iets willen aansluiten op 433 MHz.

Ik kan hier het probleem niet reproduceren. Welke app en versienummer gebruik je? En welk versienummer is de firmware van Homey?

Ik heb Homey Pro versie 12.4.2
Somfy versie 3.3.1

Ik zal ook eens zoeken op de community. Maar bovenstaande heb ik. Het is wel vreemd want ik heb toch al 2 Somfy screens geïnstalleerd in Homey. Nu ik wil testen of ik mijn aanstaande screen kan installeren krijg ik opeens de melding waar ik mijn topic over starten.

Volgens mij is dit een bug die in de aanstaande 12.4.3 firmware wordt opgelost. Zie ook: Homey Pro (Early 2023) Changelog | Homey.

Probeer het eens via de web app.

3 Likes

er is een bug in Homey Pro FW 12.4.2

Zie Homey Pro (Early 2023) Changelog | Homey

Opgelost in v12.4.3-rc.1 welke als Experimental te installeren is

RF

• Fixes an issue that caused a “Homey Bridge required” error to be displayed when adding RF devices.

Zie ook [Bug] Homey Mobile App - Add IR or 433Mhz Device needs Bridge on Pro

3 Likes

Heel erg bedankt allemaal. Er is nu een volledige versie 12.4.3 en deze is in orde! Heel erg bedankt voor alle hulp. Het werkt weer :grin: