Homey Pro 2023 Somfy Error: sent too Many 433MHz commands

Iemand ervaring met deze melding. Mijn Somfy zonnescherm gaf deze, nu probeer ik ‘m na verwijderen weer terug toe te voegen maar de melding blijft ‘t zelfde.

BVD, Miel

Probleem met de laatste versie van de firmware/app. Meld het even aan Athom met diagnostics.

Ok thnx.

1 Like

Hoi Miel,

Ik kreeg reactie van Athom dat het probleem wellicht in de power adapter zit.

Helaas ben ik zelf niet in de mogelijkheid de adapter op korte termijn te vervangen maar ben benieuwd of jij dit eens kunt testen/verifiëren vanaf jouw kant?

Ben benieuwd!

Dat lijkt me eerlijk gezegd een beetje stug. Maar ik kan ‘t helaas ook niet meer testen… Hij doet ‘t weer nu. Zowel met de PoE adapter (unifi), die ik vanaf begin gebruikt heb, als met een andere voeding. Dit was met 10.0.0-rc.100 waar ‘t dus eerder mee fout ging. Nu naar .105 ge-update, en werkt nog steeds. Misschien dat t met de app versie te maken had. Die heb ik niet bekeken maar is nu 7.0.0.1197.

Hoi Miel,

Dat is inderdaad gek. Na het updaten van homey en dezelfde versie van de app geeft hij bij mij nog altijd de melding van time-outs.

Heb je nog andere dingen gedaan die het wellicht verholpen kunnen hebben? En zit er verschil tussen een local of cloud connectie? Ik kan op het moment enkel met cloud connectie testen namelijk (niet op de WiFi waar ook homey op zit)

Uiteindelijk toe gekomen aan het vervangen van de stekker met de verbeterde versie en inderdaad was dit de oplossing bij mij (zelfde firmware en app versie als in de niet werkende situatie dus de enige variabele).

ik krijg deze melding ook bij mijn Forest Shuttle. Heb een Homey Pro 2023 en de adapter is onlangs vervangen door de nieuwe, maar probleem blijft zich stellen

FYI: Ik had - na een paar maanden problemloos gedraaid te hebben - sinds een paar dagen hetzelfde issue bij het bedienen van Somfy RTS schermen en KiKu/Trust dimmer. Vreemd, want er zijn recent geen updates geweest en we waren niet eens thuis.

Een reboot hielp niet, vanmorgen uiteindelijk de no-name USB-C ethernet adapter met power passthrough er tussenuit gehaald dus nu draait hij voorlopig op wifi.

Sinds vandaag heb ik deze melding ook, maar met een 433 stopcontact (niet iets van Somfy).

Ik draai software v10.0.0-rc.133 op de Homey 2023. Een reboot hielp niet.

Hier idem. Nieuwe bug?

Hier ook : klik aan klik uit. versie 133?

Ik heb inderdaad ook klik aan klik uit. Mijn laatste 2 devices. De rest is Zigbee

Hier zowel Somfy als KlikaanKlikuit v10.0.0-rc.133.

UPDATE: Net geupdate naar v10.0.0-rc.137 en voila: het werkt weer

Beste Cor,

Op basis van je reactie heb ik ook de .137 geinstalleerd. Dit loste voor mij helaas het probleem NIET op. In de release notes geen wijzigingen opgenomen zijn voor 433.

Wellicht een buffer die overloopt? Firmware .133 heeft overigens ook een aantal dagen goed gewerkt voordat het fout ging…

Ik ben blij dat het voor jouw wel weer even werkt, als de status veranderd, horen we dat uiteraard ook graag. Ik kan me voorstellen dat Athom ook meeleest met dergeljike topics.

1 Like

Er werd mij geadviseerd om Homey 10 minuten spanningsloos te maken. Daarna weer op de spanning zetten, maar dan 10 minuten Homey met rust te laten. Dat heeft het weer werkbaar gemaakt.

2 Likes

Dit zou de oplossing kunnen zijn

2 Likes

Idem sinds vandaag. Reboot hielp niet… stroom er vanaf en er weer op hielp meteen. 10.0.0.rc133 … ff wachten tot rc 139 niet meer experimenteel is. Voorheen namelijk geen issues

Ik heb v10.0.0-rc.139 net geinstalleerd en mijn 433 Mhz probleem is inderdaad opgelost.

1 Like

Beste Cor, heb je speciale rechten nodig om 137 te installeren? Bij mij staan geen updates.