ik ben sinds enkele weken bezitter van een Homey Pro 2023.
Tot nu toe ging het automatiseren van relatief simpele flows heel makkelijk, maar de laatste dagen probeer ik iets wat ik denk vrij simpel zou moeten zijn tot een goed einde te brengen maar ik slaag er compleet niet in , hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb mijn Homewizard P1 meter aan mijn Homey gekoppeld en ik zou via een flow heel simpel elke 10 minuten de waarde van de TAG #Vermogen van mijn P1 Meter willen uitlezen en naar een eigen aangemaakte variabele willen kopiëren.
De variabele heb ik reeds aangemaakt , die noemt “HomeWizard_P1_VermogenT0”
Nu , hoe veel ik ook online zoek, filmpjes kijk etc.. ik vind nergens een kaartje/actie waarmee ik dit voor elkaar krijg.
In alle voorbeelden worden kaartjes/acties gebruikt die ik gewoon niet in mijn lijst met “Logica”-kaartjes heb staan.
Het drijft mij tot de waanzin
Ik heb ook reeds de “Better Logic Library” geïnstalleerd maar ook hier zie ik geen kaartjes/acties die dit voor elkaar krijgen.
Ik zou jullie hulp zeer hard waarderen want ik ben er zeker van dat ik iets heel simpel over het hoofd kijk of volledig fout ga in mijn denklogica.
De tag vind je onder de naam van de Homewizard, bij mij “Slimmeter” genaamd;
gebruik het filterveld bovenin de keuzelijst nadat je op het tag-icoontje hebt getikt:
Ik wil dat de waarde van #Vermogen naar HomeWizard_P1_VermogenT0 gaat.
Voorbeeld :
Ik start mijn Flow om 22u.
De waarde van mijn P1 is dan 500Watt (#Vermogen)
Die 500 Watt wil ik dan in mijn eigen HomeWizard_P1_VermogenT0 variabele zodat ik deze op andere plaatsen kan gebruiken zonder dat deze steeds wijzigt.
Ah…
Nu ik jullie beide voorbeelden lees denk ik dat ik het foutief lees.
Ik lees “Set HomeWizard_P1_VermogenT0 to #Vermogen"
als
ik verplaats de waarde van HomeWizard_P1_VermogenT0 naar #Vermogen.
Maar
Ik moet het dus “omgekeerd” lezen van rechts naar links..