Tekst wegschrijven als variabele

Ik heb een flow met daarin onder andere de icalCalendar app.
Nu wil de Event titel wat een tag is wegschrijven naar een variabele.
Deze variabele wil ik dan gebruiken om te controleren of ik van dat event niet al een melding heb gehad.
Ik zie alleen geen mogelijkheid om tekst naar een variable om te zetten.
Ik heb gezocht bij de “Variabele” en bij “Better logic Library”
Zie ik het niet of kan het niet.?

Zowel standaard logic als BLL heeft gewoon flowkaarten om tekst als variabelen op te slaan.
Of begrijp ik je vraag niet goed?

Hoi Arie.

Is dat niet net andersom dat een variabele naar tekst wordt omgezet.

Ik heb de tag “Volgende event titel” de waarde hiervan is tekst en die wil ik in een variabele opslaan om later te vergelijken als de flow nog een keer draait dat het niet over hetzelfde agenda event gaat.

Je kunt hiermee een variabelen vullen met tekst:
image

Hiermee komt een tag beschikbaar die heet NewTextVar waarin de waarde uit TextTag staat (TextTag zou de Volgende Event Title tag moeten zijn.

Wanneer je “Zet A naar B” eerst vertaald naar het Engels “Set A to B” kun je het terug vertalen als “geef aan A de waarde B”.
Ik kreeg dat met een logica kaartje ook voor elkaar, maar vandaag niet meer. Ik kan alleen maar tags/variabelen opzoeken, maar geen nieuwe naam meer intypen. Ik had beter moeten documenteren hoe ik dat toen gedaan heb :wink:

Sorry, ik begrijp dit bericht niet helemaal.
Is het gelukt nu of niet?

En inderdaad, je vult A met B.
A is de nieuwe variabelen die je aanmaakt en vult met B (de Volgende Event Title)

Sorry en Ja Adrie het is gelukt bedankt voor de extra uitleg

1 Like

Mij lukt het niet meer. Gebruik ik dan toch het verkeerde kaartje.

@Rmb Dit is de standaard Logic kaart (niet BLL).
Om een variabelen te selecteren moet je die eerst zelf met de hand aanmaken in de Homey App of Web App.

(Eén van de voordelen van BLL, je maakt de variabelen kn de flowkaart zelf, die hoef je niet vooraf te definiëren)

Aha, Dan heb ik dat gedaan, maar was ik het al weer vergeten. Aanmaken zit bij de tab Meer en dan Variabelen.Ik wordt oud :innocent:

1 Like