Waarde weergeven in een virtuele knop

Ik zou graag in het Dashboard (op Google hub) knoppen maken die de verschillende waardes van een sensor weergeven. Bijvoorbeeld van mijn Netatmo: een knop die de temperatuur weergeeft, een voor vocht percentage en een voor het percentage CO2.
Ik heb VD geïnstalleerd en wat met flows gestoeid maar krijg het niet voor elkaar. Is dit iemand al gelukt of überhaupt mogelijk?

Als je de knop ingedrukt houdt op je Google Hub, laat de knop verschillende waardes van de Netatmo zien, probeer maar. Alleen 2 knoppen van hetzelfde apparaat, dat weet ik niet.

Ja dat principe is mij bekend. Maar ik wil in een oogopslag alle waardes kunnen zien. Daarom dacht ik aan virtuele knoppen.

Jazeker is dat mogelijk.
Op deze manier kun je het maken.

Maak een virtuele sensor aan kies apparaat.
geef de sensor een naam in dit voorbeeld rel.vocht badkamer
kies het icoon en klik op sensor.

Flow:
rel_vocht

Als het goed is vind je de waardes van je sensor in de variabelen lijst wanneer je deze aanklikt op je kaartje.
sensor

Ga naar de app en voeg de gemaakte sensor toe aan je favoriete apparaten en klaar.
let wel op de capabilities naam in het kaarje ( zelf invullen) in dit voorbeeld dus measure_humidity
bij temperatuur measure_temperature etc etc meer voorbeelden van capabilities kun je vinden in je homey developer.
suk6

1 Like

Hartelijk dank voor je reactie,

Dit had ik gemaakt:

Maar ik krijg er geen waardes in:

Ria, kleine letters gebruiken, dus measure_co2, geen hoofdletters gebruiken. Ik zie net dat het werkt.

@Peter_Van_Hees Kanjer!

Heb dat later ook verbeterd, maar dat lost niets op.

Heb er nu een met temperatuur gemaakt en dat werkt wel :clap::clap:

Ik heb als temperatuur verandert vervangen voor als deze flow start.
Worden de waardes dan wel geüpdatet?

Ria,
als jij op het kaartje klikt van de virtuele sensor dan gaat de lijst van variabelen open daar zie je als het goed is jou CO2 sensor staan, staat daar wel een waarde achter, dit moet wel het geval zijn.

Dat dacht ik wel.

Ik schakel op deze manier mijn zonneschermen en rolluiken ook, dmv het weer van weerlive.nl te gebruiken als virtuele sensor, werkt ook super.

1 Like

Ik krijg nu waardes. Blijkt dat de app in Homey voor Netatmo maar eens in het kwartier update. Allemaal hartelijk dank voor jullie hulp.

2 Likes

Ure welcome.

ik krijg dit niet voor elkaar, welke app gebruik je hiervoor? Heb virtuele apparaten geinstalleerd, maar daar zit bij mij alleen schakelaar en modus in? Het kaartje uit jullie flows kan ik nergens vinden?

Goedemorgen,
je hebt de goede app.
je klikt op apparaten.
Klik op het + teken rechtsboven.
Klik op VD virtual device.
Klik op apparaat.
Klik op installeren.
Geef je VD een naam ( bv Lamp A )
Selecteer een pictogram (naar jou keuze).
Dan klik je op datgene wat jou VD moet doen in dit voorbeeld (licht)
Selecteer wat jij wilt wat je VD moet doen ( triggeren)
Klik op volgende en klaar.
Suk6

Misschien maken een paar plaatjes het duidelijk (voor de virtuele sensor)

Dus kies de knop en daarna voor de sensor.

1 Like

Hoi,
Ik heb de stappen hierboven gedaan en (in mijn geval) komt de temperatuur correct in de virtuele knop (sensor) terecht, maar deze komt toch niet OP de knop te staan? Zodat je die rechtstreeks kan aflezen als hij bij de favoriete apparaten staat?

Probeer eens lang indrukken op je dashboard

Klopt, dan zie je het wel, maar dat is niet wat ik wou.

Heb al beelden gezien waarbij de tegels of knoppen waarden bevatten. Dus vroeg me af hoe ze het doen.

Je bedoelt op Homeydash? Of in de app?