Zet de waarde van een virtuele aan/uit knop

Nu komt de vraag in [Hoe dan?] Zet de waarde van een virtuele sensor - #23 by Peter_Kawa in de buurt, maar het beantwoord niet mijn vraag.

Ik wil/heb in Homey (dashboard) een aan/uit switch om de kachel aan/uit te zetten. Daar heb ik flows bij gemaakt en dat gaat prima. Maar … als ik aan de fysieke thermostaat de ingestelde temperatuur wijzig, dan wil ik graag dat ook de aan/uitknop mee veranderen, wat ik in een advanced flow probeer te doen. Bij het testen komt de flow wel uit in het goede vlakje, maar de waarde van de knop wordt niet aangepast.
Ik dacht dat ik moest kiezen "zet virtuele sensor naar waarde (tussen de haken de in te vullen velden), maar dit werkt niet. (Zie plaatje)

Wat doe ik verkeerd? Of kan het niet?

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Probeer het eens met dit ALS kaartje:

en dan de condities erna als EN voorwaarden en als DAN natuurlijk jouw virtuele knop schakelen.

Bijna. On/off moet zijn: true/false.
Je had kunnen ontdekken dat on/off ongeldig is door 'test deze kaart" uit te voeren.

Nog makkelijker is als je een virtuele lamp of plug gebruikt. Dan heb je beschikking over normale aan en uit flowkaartjes, zoals in bovenstaande flow te zien.

1 Like