Waarde weergeven in een virtuele knop

Beide, bij voorkeur in de app, maar als het kan op homeydash mag het ook.

Het is alleen mogelijk op Homeydash. En dan moet je dus lang drukken op de tegelā€¦

1 Like

Inderdaad, top! Bedankt voor de tip!

Ik weet precies wat je bedoeltā€¦ Ik zou graag ook waardes in de app op de knoppen willen zien.

Hallo, ik heb een aqara temp sensor (de vierkante) waarvan ik de waarde wil weergeven op een virtuele knop. Aanmaken VK lukt wel maar de waarde erin lukt niet. Wat is de tekst waarde die ik moet invoeren? measure_temperature werkt niet.
Alvast dank voor reactie!

maak een virtuele thermostaat aan en plaats de te displayen waarde in ā€œtarget_temperatureā€.

Waar kan ik deze waarde invullen? Ik kan dat, na zoeken en proberen, helaas nog nergens vinden :frowning:

Dank alvast voor de hulp

De text ā€œtarget_temperatureā€ zet je in het bovenste vak waar Text boven staat. Maar dan zonder de ā€œā€
In het onderste vak Text selecteer je de sensor waarvan je de temperatuur wilt hebben.

Ik heb ook aqara temp sensoren. Wil ook meteen de temperatuur in overzicht zien (zonder op de knop te hoeven drukken).

Ik heb eea geprobeerd met ā€œtarget_temperatureā€ of ā€œmeasure_temperatureā€. Werkte niet.

Volgende simpele wijze aangehouden en het werkt (wel met 0,5 waardes naar boven afgerond).

  1. Virtueel apparaat aanmaken. Doeltemperatuur en gemeten temperatuur selecteren.
  2. Flow aanmaken:
    If: temperatuur verandert aqara sensor
    Then: stel temperatuur in. En dan in tag de temperatuur van de desbetreffende aqara sensor aanklikken.

Duurde even, maar bij de eerste verandering van de temperatuur, worden nu de waardes aangegeven in het icoontje.

UPDATE: vreugde was van korte duur. Gisterenavond ingesteld en vanochtend waren de juiste waarden zichtbaar. Maar nu ineens niet meer, laten de waarden van vanochtend nog zien, terwijl de temperatuur wel is veranderd.

UPDATEv2: de waarden veranderen wel op den duur. Duurt denk ik even voordat de flow actief wordt. Helpt niet echt bij actuele waarden bekijkenā€¦

Beste UA, hwy lukt mij niet om
De sensor/ temperatuur waarden in de tegel te zien. Zelf gebruik ik een temp sensor van fibaro icm met een smart inject. Heeft dit te maken met de afronding op 0,5? Zou je me aan kunnen geven welke round formule je hiervoor hebt gebruikt en hoe je die bij de tag hebt in kunnen voerenā€¦ mij lukte dat nl niet.

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

Groet
Johan

Hi Johan, ik gebruik de onderstaande flow. Geen ingewikkelde formules.

Meestal werkt het en af en toe zijn er onjuiste meldingen. Maar meestal wel de goede. Dus je moet wel eerst een virtual device aanmaken.

Thanx voor je reactie,

Je gaf aan dat je de virtuele thermostaat uit VD gebruikte em hierbij de temperatuurwaarde op 0,5 af hebt gerond.
Hoe heb je dat gedaan, welke formule en hoe en wat heb je deze ingevuld?

VD rond zelf af op 0,5 graden. Ik heb geen formule gebruikt. Wat je ziet in de vorige flow, is alles wat ik heb gedaan.

Thanx het is gelukt

Simpel doch zeer efficient!!!