Waarde Updaten van Virtueel Apparaat (Thermometer/Luchtvochtigheid) (Arie J. Godschalk)
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een script om een virtueel apparaat specifiek een thermometer/luchtvochtigheidssensor, de gemiddelde waarde van diverse andere fysieke sensoren te laten weergeven.
Ik gebruik hiervoor de populaire “Virtuele Apparaten” app
Het Probleem
Zowel ikzelf als ChatGPT krijgen het niet voor elkaar om de waarde van dit virtuele apparaat te updaten via een script
Zelfs met het meest simpele script lukt het niet om een waarde naar het virtuele apparaat te schrijven. De virtuele sensor blijft leeg.
Mijn Vraag
Hoe kan ik vanuit een script een waarde instellen voor een virtueel apparaat dat is aangemaakt met de ‘Virtuele Apparaten’
Ik zoek naar de correcte syntaxis en methode om de waarde van de virtuele thermostaat/sensor te updaten.
Heeft iemand ervaring met dit specifieke scenario en een werkende oplossing? Alle tips zijn welkom!
Als je een Advanced Virtual Device aanmaakt, hoef je slecht één numeriek veld aan te maken voor de gemiddelde temperatuur. Vervolgens voeg je onder apparaten alle temperatuur sensoren toe en bereken je met een BLL expressie het gemiddelde.
Nog een alternatief is de App < groep > | Homey. Die kun je zo instellen dat hij de gemiddelde waarde van de in de groep opgenomen apparaten weergeeft.
Klopt Paul, maar ik mis regelmatig een ‘bron sensor’ door bijvoorbeeld een lege batterij. En ik dacht dat niet te kunnen ondervangen in de app of vergis ik me?
Ohw ja ik zou graag ook ‘niet perse’ sensoren opnemen in het gemiddelde zoals bv. een Dyson apparaat welke wel temperatuur en vocht meet, mar bij weten niet voor die gegevens opgenomen kunnen worden in een groep.