Vraagje, flow start niet automatisch…

Ik heb een vraagje. Ik heb anker solix thuisbatterijen die me prima bevallen, ook de homey app er voor vind ik erg fijn. Toch zit ik met een probleempje…

ik zou graag, als voorbereiding op het afschaffen van de salderingsregeling, een indicator hebben van de status van de accu’s in mijn woonkamer.

om het duidelijker te zeggen, ik zou graag een smart lamp van kleur laten veranderen zodat ik kan zien of mijn accu laad en nog ruimte genoeg heeft, teruggeleverd word.

ik heb hiervoor in de gemaakte flows bij de ‘Als’ de anker solix app gebruikt, en wel de accu status opties (accu niveau wordt lager dan 70%, acc niveau wordt hoger dan 85% en lager dan 90%, accu niveau wordt hoger dan 90%) en bij de ‘Dan’ zet lamp kleur op groen, oranje, Rood)

Leek simpel, maar ik merk dat bij het overschrijden van de ingestelde waardes de lamp niet automatisch van kleur verander… als ik handmatig de flow start gebeurt dit wel…

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op? Ik dacht misschien om bij de Als te kiezen voor ‘Elke twee minuten’ uit de Datum en tijd opties. Dan zou ik bij EN kunnen kiezen voor Logic Accuniveau is groter dan, accuniveau is kleiner dan etc..

Maar ik vind dit wel omslachtig, is er een andere optie?

Je zou een aparte flow kunnen maken, die elke 2 minuten een flow start.

Als de ALS kaartjes niet werken zou ik dat even melden bij de ontwikkelaar.

als je flow wel handmatig werkt, is er iets niet in orde met de definitie van je triggerkaartje denk ik. Ik had voor t laden van mijn auto besturen ook een als lager dan… werkte ook niet. Ik vermoed dat dat alleen bij de grenswaarde iets doet.

Kan je een afbeelding van de flows toevoegen? Dan kunnen we even zien hoe je de flows gemaakt hebt.