Hallo allen!
Er zijn wel wat flows te vinden over de container app van Robert Raaijmakers maar de topics zijn niet echt meer actueel en er is ook geen concreet voorbeeld van een flow die vóór bedtijd vertelt dat de container aan de straat moet. Dus bij deze!
In deze flow ga ik er vanuit dat je een vorm van een bedtijd trigger hebt; hetzij een knopje hetzij een spraakcommando. Deze flow kun je daar in embedden.
Download eerst de Afvalreminder 2.0 app op je Homey:
Bij de instellingen zorg je ervoor dat jouw adres ingesteld is en de juiste afvalverzamelaar geselecteerd is. Stel vervolgens onder ‘Globale tag instellingen’ het volgende in met kleine letters;
Bij GFT voer je alleen ‘groene’ in
Bij restafval alleen ‘grijze’
Etc etc
Goed, dan nu de flow. Stel de trigger in zoals jij dat wilt… Bij ons is het ‘Bedtijd aangezet’. Middels de flow card van de app voer je onder ‘En…’ in; Iets wordt morgen opgehaald.
In ons geval gebeuren er nu twee dingen… Homey laat ons meldingsgeluidje horen en spreekt uit welke container er in de ovhtend opgehaald zal worden. Verder stream ik een recycle plaatje naar al mijn Google HUB schermen. Dit laatste schakel ik weer uit zodra ons slaap protocol in werking treed.
Voel je vrij deze afbeelding ook naar jouw schermen te sturen. Gebruik ‘cast een webpagina’ met de URL:
https://justinharings.nl/afval.html
Mijn tweede flow is een reminder voor de volgende ochtend. Wij zijn soms nogal lui en negeren Homey gewoon (kan iemand een app bouwen die de container ook daadwerkelijk aan straat zet??) en derhalve willen we graag een reminder.
In dit geval gebruik ik als trigger ‘Huis wordt aangezet’. Ik gebruik een virtuele modus om ons gehele huis met één schakelaar aan en uit te zetten. Zodra die aangezet wordt en ik die dag nog niet eerder een reminder heb gehad, stuur dan een pushbericht!
De EN trigger is soortgelijk. Gebruik dezelfde kaart als hierboven maar verander hem naar Iets wordt vandaag opgehaald.
Die ‘nog niet eerder’ werkt als volgt; in logica heb ik een tekstuele variabele ‘Datum afvalherinnering’. Bij het starten van de flow check ik of die variabele gelijk is aan de datum van vandaag. Is hij dat? Doe dan niets. Is hij dat niet? Zet hem dan op die datum en stuur de reminder!
[wrap=iframe id= HfIEPF][/wrap]
Enjoy and good luck!
’ … Als ik ongehoorzaam was, stuur ik de volgende ochtend nogeens een reminder. Top!