Voltage HW 3f loggen

Aangezien ik problemen heb met spanningsval in het net wil ik graag het voltage loggen voor de netbeheerder.

P1/slimme meter ondersteund geen voltage en HW logt geen voltages.

Ik heb een Home wizard 3 fase meter echter om bij iedere spanningsval onder 209v een berichtje sturen met de huidige spanning is niet handig loggen.

Iemand suggesties om dit effectiever te kunnen loggen?

Google sheets gebruiken. Met de app google sheets kun je makkelijk loggen

1 Like

Bedankt. Ga ik proberen.

Werkt, is het ook mogelijk om iedere week een nieuwe sheet te gebruiken met logic.

Nu moet ik dit handmatig wijzigen.

(Ik wil in de huidige file voor iedere week een aparte sheet maken)

Een nieuwe Sheet aanmaken is niet mogelijk. Je kan wel de datum en tijd loggen wanneer je de regel toevoegt

Dit is voor een temperatuursensor, maar het zou met de HomeWizard ook moeten werken.

@smarthomesven Als ik dit zo in jouw voorbeeld zie, is het ook mogelijk om data op blad 2 te zetten?
Zo is het misschien mogelijk zijn om met een flow elke week een nieuw blad te beginnen.

Dat is niet mogelijk, je kan alleen een blad selecteren. Dit kun je niet in een variable zetten, dus je zou iedere week handmatig een nieuw blad aan moeten maken in Sheets en daarna het veranderen in de Flow.

Dank je. Was ook maar een idee.

1 Like

Dus 52 regels in de flow voor verschillende sheets of in de file iedere zondagavond een nieuwe sheet maken en de huidige hernoemen met het weeknummer. :thinking:

Dat is de enige optie met Google Sheets. Ik heb ook gehoord over de TimescaleDB-app, omdat dat in een DB gebeurt zou de data makkelijk te filteren zijn. Maar om deze in te stellen is een Linux-server (bijvoorbeeld een Raspberry Pi of een VPS) nodig.