Vollopen geheugen

Hehe nu snap ik het pas, ik dacht namelijk ook dat die 511.9 het gebruikte geheugen was maar nu zie ik dat de homey 123.0 Mb gebruikt.

Rocodamelshe bedankt voor de duidelijke uitleg.

Anytime !

En ik dacht dat ik nog wel zo duidelijk was.
:rofl::rofl::rofl::innocent:

1 Like

vorige week vrijdag homey opnieuw opgestart, geheugen homey was toen 123Mb en total 363,3 Mb nu maandag 3 dagen later na reboot is het geheugen van homey 150,5 Mb en total 418,1 Mb dus geheugen loop toch vol.

In de apps zelf zit ook wel vershil in somige gebruiken minder geheugen maar ik heb ook apps die nu ongeveer 2 keer zoveel geheugen gebruiken.

Dus als aan het eind van de week het geheugen naar de 500Mb gaat dan maar weer een reboot van de homey doen.

Vandaag nog eens gekeken geheugen homey 164,3Mb totaal geheugen 464,5Mb.
Ik denk dat ik het weekend niet ga halen, dus dat ik eerder moet rebooten.

Kan je precies aangeven welke apps allemaal geïnstalleerd staan op je Homey. Misschien ontdekken we zo welke “foute” app het geheugen van Homey laat vollopen.

Ik ben gisteren opnieuw begonnen, na de update van homey was alles weer lager.
Homey een klein beetje meer en de apps, ongeveer de helft gebuikt meer en de andere helft gebuikt minder geheugen.
ik zel morgen ook weer eens de waarde opnemen.
Ik zal hier een afdrukje neerzetten.

Geheugen%20homey

Even een update van het geheugen veel apps wat groter geworden en een paar kleiner, in de fibaro app heb ik 1 deursensor toegevoegd en homey is 30Mb groter geworden, we zitten toch al weer boven de 430Mb.

homey%20geheugen%202

Hier een Homey pro. Loopt ook langzaam elke dag steeds voller net of ie iets niet leeg maakt. Iemand hier al tickets voor gelogd kan toch niet de bedoeling zijn om steeds te rebooten?

Ik natuurlijk al tijd terug aangezien ik dit topic maakte heb ik ook last er van en doorgegeven aan athom tot op heden vinden ze nog niet aan wat het ligt spijtig genoeg

1 Like

Nog niet zal ik morgen aanmaken. Zo ik lees nu nog maar 1 ticket vanuit deze groep?

1 Like

Ticket aangemaakt

Na de Printscreens gestuurd te hebben de volgende reactie:
Ik zie geen grote opvallende dingen op de screenshots, zou je via insight.homey.app in de gaten willen houden welke apps steeds meer geheugen gaan gebruiken? Dit kan eventueel ook vanuit het systeem komen.

Verder geven ze aan om een flow te maken om snachts een reboot the geven om de zoveel tijd

Ik heb zondag homey weer een reboot gegeven, nu wel even anders gedaan een PTP en 30 min daarna de homey weer bijgezet, 1 uur hierna de waardes van het geheugen gaan opnemen, dit iedere dag gedaan zo tegen 1 uur in de middag.

Je ziet dus dat ook de apps oplopen in het geheugen het ontloopt zich niet zoveel waar nu het meeste geheugen bijkomt.

Wat ik wel zie dat ik dus zondag weer boven de 500Mb zal uitkomen dus toch 1 keer per week de bomeu een reboot geven tegen het volopen van het geheugen.

Heeft iemand hier op het forum hier ook al eens naar gekeken hoeveel geheugen er bij komt en het vershil in geheugen van homey en de apps.

Heb hetzelfde probleem met homey, bij mij is homey zelf de boosdoener. De apps blijven redelijk gelijk in geheugengebruik. Heb al een ticket aangemaakt bij athom en wat informatie naar hun toegestuurd, ze gaan er volgende week naar kijken👍🏻

1 Like

Vandaag is het echt anders de apps zijn kleiner geworden in het geheugen en homey loopt nog steeds op maar het totaal t.o.v. gisteren is lager.

Oops stukje weggevallen.

Geen problemen met vertragingen. Homey lijkt er zelf werk van te maken als het geheugen volloopt (Ik heb Homey niet gereboot.)

Edit:
Overigens is bij de meeste apps een dergelijke trend te zien:

1 Like

Hier ga ik ook eens opletten ik reboot meestal meteen als de Mb boven 500Mb komt, dus ik wacht nu ook maar eens en kijken of ik ook dit gedrag zie.
Bedankt voor je informative.

Ik meen te hebben begrepen dat het systeem geheugen claimt als het vindt dat het nodig is, maar het ook weer netjes vrijgeeft als het niet meer nodig is of als een andere app erom vraagt. Correct me if i’m wrong…