Hallo, ik heb nu al een klein tijdje een homey in huis, en hebben net de tuin aangepakt kwa sproeiers gezien, 3 groepen met pop up sproeiers gestuurd door een relais met 3 magneet kleppen, schakelaar in pomp huis aan zetten= pomp gaat aan en klep 1 open, na 45 minuten klep 2 en daarna 3, zodra klep 3 45 minuten heeft gedraaid gaat de klep dicht en de pomp uit, nu zou ik hem graag via homey nog verder willen automatiseren, door een vochtigheid meter te plaatsen in de tuin, dat wanneer de grond te droog is de pomp automatisch word aan gezet, ik kom er alleen niet uit welke vochtigheids meter ik hier voor moet hebben, iemand een idee? Bedankt alvast
Geen antwoord op vraag.
Maar wellicht toch interessant…
Zelfbouw “moisture” meter
Ik gebruik de Misol app zoals hierboven al genoemd. Het soil moisture device is alleszins betaalbaar en het werkt allemaal als een zonnetje. Wat mij betreft een aanrader.
Hoe heb je die bodemvocht sensor van misol aangesloten op de Homey? Hij herkent hem bij mij niet. Hoor het graag
Rechtstreeks aansluiten op Homey kan inderdaad niet.
Ik heb de Ecowitt GW 1100 en daar is de vochtigheidsmeter op aangesloten. De GW 1100 is weer via de Misol app gekoppeld aan Homey.
Kwam deze tegen, is homey compatible:
Heb hier ook een misol weerstation en vochtmeters via hun basisstation aan homey gekoppeld
Werkt prima.
Je kunt op die manier ook die windsnelheid en windstoten mee laten bepalen of er gesproeid gaat worden of niet, en in mijn geval alleen als er stroomoverschot is van de zonnepanelen
Heb je deze zelf toevallig ook getest?
En is hij rechtstreeks op homey aan te sluiten of heb je nog een hub nodig?
Ziet er uit al een mooie handige sensor
Ja heb ze toevallig net binnen. Je kan ze direct in homey toevoegen met de app van de leverancier. Ik heb nu mijn rainbird ook gekoppeld. Als de tuin < 30% vocht meet start hij automatisch de rainbird computer, 30 min per zone. Erg handig
Wat is je vraag? Ik zie alleen een screenshot.