Aankoop Homey en toebehoren

Hallo allemaal. Ben nieuw hier en heb al het een en ander gevonden via de zoekfunctie maar zit met nog wat vragen. Ik ga volgende week mijn Homey bestellen.
-Waar koop ik deze het beste? De prijzen liggen overal bijna hetzelfde maar waar krijg je bijvoorbeeld net die extra service of ondersteuning? Of maakt dat niet uit?
-bestaat er een lijst/website met de mogelijke smart plugs (en eventueel andere toebehoren) die compatibel zijn met Homey eventueel aangevuld met reviews, prijzen en of deze energiemeting (of andere opties) kunnen? Zorgen deze allemaal voor uitbreiding van het mesh netwerk of zijn er die dat niet doen? Ik zou anders niet weten welk merk of type ik moet kiezen.
-ik wil mijn irrigatie van de tuin via een WOOX R7060 (Zigbee) regelaar laten gaan. Het is mij duidelijk dat je daar een flow voor kan maken maar kan je deze bijvoorbeeld ook via het plaatselijke weerbericht laten sturen en dit om te voorkomen dat de regelaar aangaat als het binnen x aantal tijd gaat regenen (eventueel instelbaar).
-Ik ben ook op zoek naar een echte zonsensor. Dus een sensor die gewoon aangeeft of de zon schijnt of niet (dus geen licht of lux schakelaar). Hiermee wil ik een aantal apparaten enkel laten werken als de zon schijnt (overschot elektriciteit van zonnepanelen). Mijn huidige omvormer (SMA 4500) is ondertussen 10 jaar oud en heeft zover ik kan terugvinden zelf geen mogelijkheden om dit op te lossen).
Bedankt alvast voor jullie hulp.

Ja dat kan zeker (met homey kan bij alles en vaak zelfs op verschillende. Manieren)
Je kan op dit forum zoeken (blak bovenin) dan vind je genoeg voorbeelden.

Ook kan je zoeken in de homey app store, met “regen” vind je daar al meteen een aantal bruikbare apps: buienalarm, buienradar.

Geen sensor maar wel een app “zonnestanden” daarmee kan je bepalen of de zon of is en in welke hoek hij aan de hemel staat.

Maar voor deze toepassing zou ik meer gaan voor een Enelogic die je zonnepanelen uitleest op werkelijk opgewekte stroom en die je digitale meter uitleest op verbruik.
Als de omvormer dat niet ondersteund, dan in de meterkast een kwh meter plaatsen en die met enelogic uitlezen

En ook hier geld: zoek op het forum verder naar koele toepassingen