Welke apparaten werken met Homey?

Hallo allemaal,
Ik zit eraan te denken om een Homey aan te schaffen. Deze week krijgen wij zonnepanelen met SolarEdge omvormer en Homey Insghts lijkt me mooi om data hiervan te bewaren.
Binnenkort moeten we ook een nieuwe wasdroger, wasmachine en vaatwasser (ja, het wordt een dure maand). Ik zou het jammer vinden als we nu een nieuw apparaat komen en achteraf blijkt dat deze niet met Homey werkt. Is er een lijst waarop te zien is welke machines van verschillende merken, via Homey kunnen communiceren / zijn aan te sturen?

Je kan kijken welke app’s er beschikbaar zijn van bepaalde merken en dan kijken of jouw merk en type er tussen staat.
https://homey.app/nl-nl/apps/

De SolarEdge zonnepanelen kun je iig aansluiten op de Homey. Werkt prima!

Vaatwasser van bijvoorbeeld Siemens heeft een app op Homey, Home Connect. Maar verwacht daar niet al te veel van. Meld wel netjes als je spoelglans op is of je vaatwasser klaar is.

Het gaat mij meer om het automatisch aanzetten als mijn zonnepanelen voldoende energie opwekken. Ik zou graag willen weten welke vaatwassers, wasmachines en drogers dat kunnen.

Ik heb net mijn droger geprobeerd. Na stroomonderbrekers (sphilips hue stekker) gaat hij niet automatisch verder nadat hij weer stroom heeft. Iemand een droger die wel meteen door gaat.

Deze laat zich sturen door Homey

En deze ook

@Paul_van_Ulft
Weet je ook waar deze stroomonderbreking door word veroorzaakt?

Ik zag namelijk dat de Philips Hue stekker maar 10A aankan. Dat is ca 2300W.
De meeste drogers gebruiken meestal toch iets meer.
Of is het een hele recente droger die weinig stroom gebruikt?
Of kan jouw stekker meer aan dan 10A?

Was meer een test of de droger door gaat indien ja kom ik wel een fibaro. Maar de stekker deed het wel. Via homey stekker uitgeschakeld. Bij opnieuw inschakelen wacht de droger op weer op start drukken. Ik wil een flow maken dat de droger het alleen gaat doen wanneer de zonnepanelen 2000 watt of meer geven. Bij minder uitschakelen. Ik ga het knopje nu maar via een switchbot in laten drukken.

Ik denk dat er niet veel wasmachines en drogers zijn die verder gaan zodra de spanning van het apparaat is gehaald.
Of het moet een oude machine zijn met een mechanische klok of een moderne slimme machine.
En bij een machine de spanning eraf gooien als hij bezig is is in ieder geval niet slim.
Het starten bij voldoende opbrengst is dan weer niet verkeerd.

Of als het water net naar 95 graden is gestookt, dan de machine uit laten zetten en bijv. 3 uur later pas weer aan…

Het gaat om een wasdroger. Die stookt geen water :crazy_face:. Ondertussen opgelost met qubino tussenstekker (3600 watt) en een switchbot. werkt perfect.