Welke 'smart' drogers werken met Homey Pro 2023?

Onze droger is gesneuveld en ik ben een beetje aan het kijken naar een andere.

Nu moet dit een zgn warmtepomp droger worden, maar ik zou hem graag ook via Homey willen kunnen bedienen / uitlezen straks.

Zover mij bekend is zijn de drogers van Bosch/Siemens en van Miele ondersteund, maar welke nog meer?
LG, maar ook Samsung etc hebben ook diverse ‘smart’ drogers, maar daarvoor vind ik geen APPS in de app store.

Iemand een idee van welke dogers je naast de Bosch en Miele ook kunt gebruiken?

Ik heb een “slimme” LG wasmachine. Deze zou via Google Home moeten kunnen werken. Dit werkt alleen niet omdat de machine na 10 minuten in “slaap” valt. Is dan niet meer op afstand (dus ook niet met de app) meer te bedienen. Ben bang dat dit ook voor de drogers geld. Veel tijd besteed hierover met de klantenservice maar het interesseert ze niet. Ze weten dat het niet werkt maar blijven toch vermelden “werkt met Google “.

Wij hebben een slimme Bosch, het enige wat ik er slim aan vind is dat ik hem op afstand uit kan zetten. Mijn vrouw krijgt nu een berichtje als de droger klaar is met zijn programma en dan zet ze hem op afstand uit.

Je moet hem hoe dan ook zelf vullen. En daarna wil je hem toch zo snel mogelijk aanzetten.

Ik wil er nog een slimme plug op aan sluiten om het verbruik te meten. Het is alleen jammer dat je die niet kan toewijzen aan het verbruik van de droger zelf. Maar goed dat staat hier los van.

Ik heb een oude droger slim gemaakt. Slimme plug ertussen (let op moet wel veel stroom aankunnen) in mijn geval een Qubino. Vervolgens een switchbot op de aanknop.
Het slimme ervan is da je middels flows hem aan en uit kan zetten. De Qubino meet ook het stroomgebruik. Zo weet je ook wanneer hij klaar is. Ik gebruik de flows (in voorbereiding op het afschaffen van de salderingsregeling) om zo goedkoop mogelijk om te gaan met de energie van de zonnepanelen.

1 Like

dat had ik al, echter nu we een andere moeten kopen wil ik wellicht direct een slimme.
Met slim is voldoende om een berichtje te krijgen wanneer hij klaar is of wellicht laten starten als bv de zonnepanelen volop stroom opbrengen.

1 Like

Miele (TSD263WP) hier, werkt top in Homey.

Wat voor koppeling heeft de miele?

Welke functies kan er aangestuurd worden en welke app gebruik je ervoor?

Api.

De miele@home app.
Zie link voor de opties :wink:

Ook erg veel informatie uit te lezen. Type programma, toerental, resterende tijd, eindtijd, aantal L en KwH verbruikt (voor wasmachine), (fout)meldingen op apparaat etc.