Slimme wasmachine

kan ik de homey app gebruiken om een hombli smart plug te bedienen
ik heb gelezen dat je op een homey app 5 apparaten kunt bedienen maar nu heb ik geprobeerd om een hombli smart plug te integreren in de homey app en dat lukte niet.
mijn opzet is om met de smartplug een slimme wasmachine te maken, de app moet dan een melding sturen naar de telefoon of google mini nest als mij dat lukt voor mij is deze materie nog nieuw.

Ik heb geen Hombli smart plugs maar heb even de zoekfunctie gebruikt recht bovenaan de pagina.
Als ik zoek op Hombli zou dit werken met een Tuya app.
Zoek ik naar Homey app’s in de app store kan ik geen app vinden voor de Homey app, alleen voor de Homey Pro.
Het ziet er dus naar uit dat als je alleen de Homey app hebt dat het niet gaat werken.

1 Like

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie, en niet omgedraaid (engels in het nederlandse gedeelte, en nederlands in het engelse gedeelte.)

Dat klopt, voor de gratis probeer versie. Met Premium abbo is er geen beperking.

Nog even wat aanvullende info op de post van @Mike1233

Hier kun je vinden wat werkt met Homey:
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/#filter?connectivity=cloud&platform=cloud

Als je er een bridge bij koopt, is er meer beschikaar:
https://homey.app/nl-nl/apps/browse/ (zet de schuif bovenin wel op “Homey”, niet “Homey Pro”).

Let op, apparaten die via lokale wifi moeten worden aangestuurd, worden niet ondersteund. De bridge heeft enkel wifi om via je router internet te kunnen bereiken.
Hombli bijv. ( = Tuya) is zo’n type apparaat.

Je gebruikt dan niet de aan/uit functie, maar de vermogens functie om dat in een flow te gebruiken om jezelf te melden of de wasmachine klaar is.

Als plug meer dan 5W gebruikt, en varianle warmachineaan is off, zet variable wachmachineaan op on (boolean waar/onwaar)
En zet de wasmachine klaar flow aan.

Als de power is beneden de 5W voor minimaal 5m en wasmachineaan is On dan stuur melding dat wasmachine klaar is.
Schakel flow wasmachine aanzetdetectie aan en schakel deze flow uit.