Vloerverwarming slim maken ja of nee?

Wow. Op dit moment gaat me dit nog even boven me pet. Maar ik begrijp het wel een beetje. Ik ben al blij als ik straks als eerste het voor elkaar krijg om me toevoer en afvoer warmte kan meten. Daar van uit gaan we weer verder kijken

Hi @SunBeech vraagje over je oplossing. Ik zie de spullen staan in bijvoorbeeld home2link.nl
Hen jij een soort aansluitschema voor me hoe je dit bedraad hebt?

Alvast dank

Hoi Eric,

Een tip is om de handleiding/het aansluitschema, die/dat je op de productpagina van Shelly vindt, te bekijken:

Shelly 1PM Gen 3
Dit is het standaard aansluitschema uit de handleiding:

Ik heb een stroomkabel (met stekker) aangesloten op de 1PM. De fasedraad op de rechter L en de nuldraad op de rechter N. Aangezien ik de 1PM niet gebruik om de schakelen, zijn de andere aansluitingen n.v.t.

Shelly Plus Add-On
Deze module klik je simpelweg op de 1PM. Deze heeft daarvoor een speciale ingebouwde aansluiting:

Tot slot sluit je temperatuursensoren aan op de add-on-module.
Dit is het aansluitschema uit de handleiding van de bovenzijde:

De drie bovenste groepen zijn bedoeld voor de DS18B20-temperatuursensoren waar ik aan refereerde. Op die drie groepen kun je max. vijf sensoren aansluiten. De linker groep kun je gebruiken voor drie sensoren. Je moet dan wel met een extra stuk signaalkabel en bijv. Wago-klemmetjes die aansluitingen opsplitsen. De draden van de temperatuursensor hebben dezelfde kleur als op het aansluitschema: rood, geel, zwart. Een kwestie van de juiste kleur op de juiste plek aansluiten volgens het schema.

Ik heb dit alles ingebouwd in een kabeldoos, zodat alles goed vast en beschermd blijft zitten.

1 Like

Goedemorgen @SunBeech

Super dank voor je uitgebreide uitleg wordt zeer gewaardeerd.
Ik ga er mee aan de slag.

Dank

1 Like

goeie morgen dank je wel ik weet nu ook wat ik moet doen en bestellen
ik ga er ook mee aan de slag zodra ik weer beter ben.