Verlichting via lux en beweging

Ik ben al tijden bezig om thuis dit aan de praat te krijgen, maar ik krijg het niet werkend.


Het enige wat ik zie is dat in de tekst regel staat dat de lux kleiner word dan 60 lux.

Ik had daar liever een tekst regel gehad, dat de lux kleiner is dan 60 lux.

Groetjes Mark

En daar zit ook het probleem. Op het moment dat de Lux kleiner dan 60 wordt, zal de bewegingssensor niet aan zijn. Oftewel het werkt alleen als je juist bij de overgang van 60 naar 59 Lux door de sensor loopt :grin:.
De WHEN en de THEN omdraaien:
WANNEER beweging gedetecteerd wordt EN het is dan donker DOE dan het licht aan.

Maar dat klinkt als een conditie en is dus geen trigger.
En het is niet zinvol om de lamp aan te doen als er geen beweging is…

Maar wellicht zoek je het net andersom. De lamp aan doen als er beweging is maar dan alleen als de lux lager is dan…

En dan natuurlijk kleiner dan :rofl:

Bij de EN kaart kan ik dus geen lux waarde invullen

Daar moet je een LOGICA kaart gebruiken en de tag Lux opzoeken. Dat is inderdaad niet vanzelfsprekend.

Super ik ga dit even proberen, dank je wel!

Denk ook na over repetitie.

Als er al een timer loopt, wil je dan opnieuw een timer starten die de huidige timer overschrijft?

Of is dat juist wat je wilt?

(En in variaties op dit idee: als je een lamp aandoet dan gaat de helderheid omhoog.)

Het overschrijven van de bestaande timer is juist het idee. Ook meer als we het vergeten uit te doen dat hij alsnog alle verlichting uitschakeld.
We gebruiken ook een alles uit knop bij de voordeur maar soms vergeten we dat namelijk

@Mark_Boezelman In jouw voorbeeld staat ook een kaartje met “Start of vervang timer Timer 90 minuten/Timer 90 minuten met een looptijd van 90 minuten”.

Dat is voor dit kaartje dubbel op en is niet nodig.
Het is de ene of de andere.

Als je met de muis op het i teken gaat staan krijg je nog wat extra informatie over dat kaartje.

3 Annotation 2024-04-02 225020

Ik zou voor de zekerheid de kaartjes met “missing ownername” even opnieuw aanmaken. Daar is kennelijk iets mis gegaan.

De verlichting gaat nu iid goed aan, ik zal de namen en de kaarten even aanpassen.

Bedankt allen