Verbruik monitoren gedurende bepaalde tijd

Hallo

Ik zou een notificatie willen krijgen als mijn stroomverbruik gedurende 10 minuten groter is dan 2500w.

Ik zit op de piste om een timer te starten als verbruik boven de grens gaat en die bij afloop een notificatie stuurt.
Op zich lukt het om alles te doen werken, de timer stopt wanneer de waarde onder de grens gaat en (her)start als ze opnieuw erboven gaat.
Ik slaag er niet in om, als het verbruik gedurende de volle 10 min boven de grens blijft een notificatie te ontvangen. Ik krijg namelijk ook een notificatie als de timer stopt bij het onder de grens van 2500 gaan.

momenteel heb ik deze:

  1. ALS verbruik hoger dan 2500w werd, DAN start of hervat Timer.
  2. ALS verbruik lager dan 2500w werd, DAN stop Timer.
    3. ALS verbruik hoger is dan 2500w EN Timer is gestopt, DAN notificatie.

Bij de derde stap zit ik, volgens mij, fout. KAn iemand me in de goeie richting duwen?
Bedoeling is om, als deze flow correct werkt, bepaalde acties te gaan automatiseren om onder de 2500w verbruik te blijven.

Gr
D

Je moet hier gebruiken:

ALS Timer afloopt
DAN Notificatie

Bij 1 kun je ook beter gebruiken ‘Start of vervang’ gebruiken. Dan starten de 10 minuten steeds opnieuw als je boven de 2500w komt. Met Start of Hervat, hervat de timer ook als die bijvoorbeeld bij 4 minuten is gestopt. Al gebruik je bij 2 wel stop, dus zou wel goed moeten gaan volgens mij. Maar gebruik zelf altijd ‘Start of vervang’.

Zoiets

1 Like

Flow 1 en 3 triggeren op hetzelfde moment.
Als flow1 neteen milliseconde sneller loopt dan zal flow3 weer eindigen op de EN (de timer loopt inmiddels weer)

Dus ik zou in flow1 een delay toevoegen

Hallo allen, bedankt voor het meedenken alvast.

@Sjoerd1: Dat is idd de bedoeling. De timer moet herstarten. Het principe van capaciteitstarief is dat je gedurende 15 minuten meer dan 2500w verbruikt. Ik gebruik hier zelf 10 minuten om marge te houden.

Dus, als je gedurende 7 minuten erboven gaat, even eronder en daarna opnieuw erboven moet de timer idd herstarten.

@Peter_Kawa: Deze flow zal, volgens mij, een notificatie geven wanneer de timer in totaal 10 minuten heeft gelopen (al dan niet achter elkaar, doordat de timer pauzeert en hervat), maar bedoeling is dat er gedurende de volledige 10 minuten een hoger verbruik is dan 2500w. Een blok van 10 minuten zeg maar.

Gr
D

Goed kijken :wink: de timer hervat niet, hij wordt vervangen (= opnieuw gestart) zodra de waarde weer boven de 2500W komt.
Dus enkel als het vermogen gedurende 10 minuten aan één stuk boven de 2500W is, loopt de timer af en stuurt dan bericht.

Oeps, idd.
Ik had het anders gelezen.

Bedankt voor het meedenken. Ik ga ermee aan de slag.

2 Likes


Dit is volgens mij de juiste manier om het capaciteitstarief te kennen