Verbindingsproblemen

Hallo,
als ik een flow wil wijzigen/aanmaken krijg ik in de app de melding:
“een onbekende fout is opgetreden. Probeer het later eens opnieuw”.
Maar mijn verlichting kan ik wel nog regelen via de Homey app. Wat is hiervan de oorzaak en de oplossing?
Voor het moment vind ik dit nog niet zo erg, nu is het de tuinverlichting die automatisch moet oplichten bij zonsondergang. Maar met serieuzere toepassingen (sensoren, alarm,…) is dit toch totaal not done!
Thx

Vreemd. Heb je de app eens opnieuw opgestart?
Bij mij reageert de app soms wel eens raar. Dan start ik hem opnieuw op, waarna het dan wel werkt.
Je kan Homey ook opnieuw opstarten, echter mijn verwachting is dat er iets met de app niet goed gaat.

Zonder opnieuw op te starten werkte alles weer normaal na een tiental minuten.
Maar ik vind het gewoon jammer. Ik kom thuis en mijn lichtjes buiten werken niet. Had Homey nu 20 euro gekost zou ik nog zeggen, och ja… Maar jah…

controleer de wifi en de zigbee kanalen op conflict?

Met welk programma?

Hoe doe je dat precies?

Via de geweldige search functie: Search results for 'zigbee wifi' - Homey Community Forum kom je o.a. dit topic tegen:

Of kan het ook zijn omdat ik Homey verplaatst heb? Hij staat nu op de bass module van de Bose soundbar. En deze bass module is via Wifi verbonden met de soundbar. Of zou dit geen probleem mogen geven?

Homey verplaatsten heeft natuurlijk altijd gevolgen voor de huidige opgebouwde mesh netwerken en misschien ook voor de WiFi verbinding… Op een versterker vol met electronica (en ik schat nog wel meer apparaten daar in de buurt) is sowieso niet verstandig.