Ik kom er niet uit en hopelijk kan een van jullie mij verder helpen:
Sinds 4 dagen werkt mijn verlichting aansturing + flows niet meer via mijn Homey. Als ik via mijn app op mijn telefoon en/of via de web app een lamp wil aan of uit sturen krijg ik steeds de meldingen: Network request failed + Timeout: expected response.
Misschien goed om te melden, ik heb een IKEA temperatuur meter op zolder staan, die blijft nog op een waarde staan van 4 dagen geleden. Buiten heb ik een Heiman temperatuur, deze waarde kan ik wel uit lezen via de Homey App en Web.
Verder in de app staat vermeld bij cloud dat ik verbonden ben n met mijn WIFI.
Heeft een van jullie tips en/of instellingen die ik kan checken of controleren?
Ik heb al langer problemen, maar door de stekker er even kort eruit te halen ging het weer werken, alleen nu dus niet meer.
Ik heb een mix Z-Wave en Zigbee actoren en lampen in mijn huis. Hiervan werken zover ik kan zien alles van Z-wave zoals het moet zijn, maar alles van Zigee niet meer.
Heb je een idee wat ik kan doen of moet kijken naar instellingen?
Bedankt voor de tekst. Ik heb de voeding en wifi gecheckt dit lijkt goed. Vervolgens wil ik een zigbee reset uitvoeren, alleen heb ik geen Zigbee instelling mogelijkheid, of kijk ik niet goed, of zit dit op een andere plek?
Vreemd dat zigbee daar niet tussen staat, dat zou betekenen dat er geen zigbee apparaten gekoppeld zijn.
Resetten kan ook via tools.developer.homey.app/zigbee
Ik heb de Homey na de Zigbee reset op nieuw opgestart, mogelijk lost dit het probleem op, maar dat is ook niet het geval. En als ik een nieuw Zigbee apparaten wil toevoegen krijg ik onderstaande melding:
Sinds ik de restart heb gedaan (gisteren), is het mogelijk geweest om een aantal Zigbee componenten aan de Homey te koppelen en ook mee aan te sturen. Sinds vanmiddag nadat ik nog een aantal had gekoppeld, krijg ik weer een melding, maar nu een andere :
Ja, dat had ik gedaan en nu zie ik de Zigbee-apparaten weer in de app en kan ik ze ook aansturen/uitlezen.
Ik heb afgelopen week ook een Zigbee-netwerkreset uitgevoerd, dus ik moet alle onderdelen opnieuw installeren.
Het vreemde is (denk ik) dat Zigbee nog niet in onderstaande lijst staat. Het moet daar toch wel tussen staan toch?
Ik heb een bolletje (early 2019). Weet jij hoeveel Zigbee-apparaten er op een Homey uit 2019 geĂŻnstalleerd kunnen worden? Ik heb er nu (op dit moment) een stuk of 16 geprogrammeerd en ik verwacht uiteindelijk een stuk of 35 in totaal te hebben.
Bij mij stond dat er wel tussen ja, maar meer dan een reset knop zat er niet onder.
Pro 201x modellen: 15 direct (routers eerst pairen!), en in totaal 35 tot 40, dat hangt van allerlei factoren af, of het stabiel blijft werken. Iemand hier had wel 70 zigbee apparaten zonder problemen.