Na toevoegen sonoff ZBMini alleen nog maar timeout after 30000ms

ik probeerde een sonoff module toe te voegen, maar dit mislukte en sinds dien werken al mijn sonoff componenten niet meer en krijg ik alleen timeout after 30000ms

tevens zijn mijn aqara roller shades niet meer werkende
de app leest nog wel de batterij status, krijg geen foutmeldingen maar er wordt niets meer aangestuurd

ik heb de homey (pro 2019) al diverse keren herstart, en de apps herstart, de sonoff app al een keer opnieuw geinstalleerd… heel even werkte het weer en kon de componenten toevoegen, maar na een x maar schakelen krijg ik zelfde probleem terug

ook een heel enkel keer na herstart kan ik wat lampen sturen, maar nadat ik enkele keren de lampen gestuurd heb dan gaat het weer fout en krijg ik opnieuw timeout after 30000ms?

ik snap de link ff niet tussen de aqara modules en de sonoff modules, ok beide zigbee? maar de ikea zigbee melders doen het nog wel

ik heb ff geen flauw idee wat ik nog kan proberen


De ikea melders werken nu na enige tijd ook niet meer? dus lijkt erop dat nu heel zigbee eruit ligt

heb geprobeerd om de homey terug te zetten en een backup terug te zetten
maar waar ik tegenaan loop: als ik de homey op zijn kop zet dan gaat hij aftellen, ik zie een homeynetwerk, maar mijn laptop kan er niet mee verbinden, krijg de melding kan geen verbinding maken met dit netwerk???
ook met mobiel krijg ik geen netwerk, geen idee waarom het volgende keer wel gelukt is???

Reset zigbee netwerk heeft wel geholpen nu, maar nu moet ik wel elke melder opnieuw inleren wat natuurlijk een drama is doordat alles weggewerkt zit in centraal lasdozen…

Eergisteren hele dag bezig geweest om al mijn zigbee devices opnieuw aan te melden en al mijn flows te repareren.
1 dag gewerkt, vanmorgen ging ik naar de wc en de Ikea Pir schakelde het licht niet aan, gelijk getest met andere IKEA melders, deur contacten werkte nog wel, zo ook een andere PIR, heb ff batterijen gewisseld uit deze PIR, en hierna ligt mijn zigbee netwerk weer op zijn gat

lampen schakelen niet meer, rolgordijnen gaan niet meer open en dicht, en vrees dus dat ik opnieuw een zigbee netwerk reset moet doen

hier heb ik uiteraard geen zin in, zo blijf ik bezig
is er geen snellere manier, nu moest ik elke keer al mijn componenten weg gooien omdat ik ze anders niet aan kon melden, met als gevolg dat ik ook al mijn flows moet repareren

ik lees:

Zigbee devices not responding after restoring a backup

Every Zigbee device needs to be sent a repair command to start working on your new Homey Pro. To do so, go to the device settings on the Homey Mobile App and click “Try to repair” under Maintenance. In the Homey Web App, you can right-click the device tile and click repair.

ik kan helemaal nergens vinden Try to repair en heb ook nergen Maintanance, ook niet als ik right click?

is er nog ergens logging uit te halen zodat ik kan achterhalen waarom mijn zigbee netwerk onderuit gaat? kan toch niet alleen door vervangen van batterijen komen?

als ik via de developer wil pairen krijg ik de melding zigbee kan niet worden gestart???

Je Zigbee heeft duidelijk een probleem. Met oude Homey’s kan dat bijvoorbeeld de power supply zijn, dus probeer die eens te vervangen.

helaas had ik al getest, mijn ipad voeding zit er nu tussen…

ik heb hem ook al paar x geprobeerd terug te brengen naar fabrieks instellingen maar ik weet niet of ik wat fout doe:

zet hem op zijn kop, wacht tot hij gaat aftellen
dan zet ik mijn laptop in het homey netwerk, ga naar setup.athom.com
maar als ik dan een taal kies is de volgende stap: installeer de homey app en kom ik niet verder?

Want?

ik verwacht dat ik in een menu kom waarin ik aan ga geven of ik de installie naar fabriek wil brengen of mijn backup opnieuw in kan laden en een menu waarin ik de homey weer in mijn thuisnet werk kan zetten

Ik neem aan dat je alle stappen volgt die hier genoemd worden: https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360024602314-Resetting-Homey-Pro-to-factory-defaults

Bij welke stap gaat het mis?

bij stap 5

ik kan wel verbinden met het homey netwerk, maar dan daarna houd het gewoon op

als ik de app open krijg ik kan niet verbinden met de homey Pro
en als ik naar setup.athom.com ga dan loop ik ook vast dan kom ik in venster om de app te downloaden, maar die heb ik al, app wordt geopend en krijg kan niet verbinden met de homey pro

het is gelukt nu… ik ga een backup terug zetten en zien wat gebeurd, als niet lukt ga ik eerst zigbee resetten en daarna nogmaals backup terug zetten


Helaas

Backup terug zetten is wel gelukt, maar ook hierna geen zigbee melders aktief
toch het zigbee netwerk maar gereset… al mijn melders krijgen een rood waarschuwings driehoekje dat ze niet meer zijn verbonden

hierna een backup terug gezet, na terug zetten van de backup zien alle melders er weer goed uit, maar de melders doen niets helaas…

1 melder verwijderd en opnieuw aangemeld, en ja nu werkt deze melder wel…
wat er dus op neer lijkt te komen dat ik wederom alle melders op nieuw moet aanmelden
en voor hoe lang blijft het dan goed voor ik het nogmaals opnieuw moet doen?

ik zie er behoorlijk tegenop aangezien ik wederom onder andere alle lampen van het plavond moet demonteren om bij de melders te komen…

Ik heb nog een vraag:

Het komt nog steeds regelmatig voor dat mijn Zigbee netwerk eruit ligt… dan ben ik dus een hele avond bezig om alle componenten weer opnieuw toe te voegen

is er geen app oid waarmee ik zelf een systemlog kan zien?? ik wil graag weten wat de oorzaak van het crashen is??

me Zigbee modules ben ik langzaam aan aan het vervangen voor de vroegere KAKU melders, die doen het tenminste gewoon altijd, en scheelt me lampen van het plavond halen