Verbinding homey bridge valt continue weg

Hallo,

ik heb continue dat de verbinding van de bridge wegvalt.
ik heb een Mesh netwerk van TP-link, Deco M4, deze staat in accesspoint modus, omdat ik anders geen televisie kan ontvangen van KPN.

zijn er meerdere mensen die hier last van hebben?

image

Heb je de Bridge (of repeaters van je WiFi systeem) verplaatst nadat je 'm geconfigureerd hebt?

nee niet verplaatst, ik twijfel nu of hij niet continue switcht tussen de verschillende accesspoints, en ik ga nog even proberen de bridge een vast IP adres te geven, wellicht dat dat iets oplost.

Wat ook zou kunnen dat ie juist met één accesspoint gekoppeld is en daar ook aan blijft “kleven”, ook als het niet het meest ideale accesspoint is voor de locatie waar de bridge staat.

Bij sommige (alle?) WiFi mesh systemen die ik ken zendt het hoofd-AP uit onder de SSID van je netwerk, en de repeaters onder een hidden SSID. Het zou goed kunnen dat de Bridge alleen die eerste ziet en (dus) gekoppeld is met het hoofd-AP ipv met een repeater.

Gezien wat hij doet… hij schakelt continue tussen de hoofddeco en de deco op de slaapkamer, beide volle bak wifi…
Mesh netwerk voor de homey uitgezet, maar nu disconnect en connect hij alsnog😕

Je kunt er een mailtje aan wagen naar support@athom.com.

Voor de Homey Pro moeten sommige mensen hun WiFi-netwerk op verschillende manieren downgraden om het werkend te krijgen (mesh uitzetten, geen gedeelde SSID voor 2.4Ghz en 5Ghz); omdat de Bridge andere hardware gebruikt, en sowieso helemaal nieuw is, zou ik denken dat Athom dat dáár wel voor opgelost zou hebben, maar kennelijk blijft het lastig voor ze.

1 Like

Thx!! Ik heb 5ghz uitgezet… en werkt als een zonnetje

1 Like

Dat lijkt me nogal een paardemiddel. Een aantal Mesh systemen hebben een optie om een apparaat toe te voegen aan een lijst die niet mag roamen. Mogelijk is dit ook bij jouw mogelijk? Of anders de bridge verplaatsen naar een punt waar het andere AP minder goed bij kan?

Welkom in 1999.

2 Likes