Vent-axia boost mode activeren met spanningsloos contact?

Hallo,
Ik heb een vent-axia kinetic plus ventilatiesysteem, en volgens de manual kan je een “spanningsloos contact voor sensorsignaal” aansturen. Dit dient dan om de boost modus even aan te leggen. Is dit dan een droogcontact? Ik was aan het zoeken naar iets op zigbee liefst waarmee ik dat contact kan aansturen, maar ik vind eerder schakelmodules om lichten aan te sturen. Zijn er suggesties?

spanningsloos-contact of droog-contact (dry-contact), potentiaal-vrij-contact is allemaal hetzelfde, je kan er mee schakelen wat je wil, lampen of verwarming of wat dan ook, zolang je binnen de maximum en maximum specs blijft.

Hmmm, met een potentiaalvrij contact kun je iets aansturen. Je kunt er dus bv een signaal naar Homey mee sturen middels een Shelly Uni / Fibaro Smart Implant / flood sensor
Je kunt dus niet een contact aansturen.

Ik denk dat jij de unit wil aansturen via de schakelaar aansluiting:

Ik kan echter nergens vinden welke spanning je dan schakelt, en waar de externe schakelaar aan moet voldoen. Dat kun je het best even checken bij de verkoper.

Het zal hoogstwaarschijnlijk wel een potentiaalvrij contact moeten zijn;
De schakelmodules om lichten aan te sturen, die jij opnoemde, schakelen gewoonlijk gewoon de 230V voedingsspanning door en dan niet geschikt.

Deze bijvoorbeeld werkt met Homey, Aqara T2 Dual relay

Bedankt voor de tips, ik heb op aliexpress dit gekocht, supa cheap, werkt wel goed nu met zigbee:

https://nl.aliexpress.com/item/1005007395114229.html

1CH Zigbee Tuya Smart Home Relaismodule

En ik power die met een oude telefoon charger van 5V. En met 2 draadjes sluit ik inderdaad dat contact, met NO naar de + en common naar de -. Bij het sluiten start de pulsmode, of stopt ze opnieuw.

Bedankt voor de info!
mvg