Vaatwasser Flow

Hi,

Ik kom er niet uit om mijn flow goed werkend te krijgen, ik gebruik dezelfde flow voor de wasmachine dat werkt prima.

Alleen krijg ik bij de vaatwasser al meldingen als ik niet thuis ben dat deze “Aangezet” is terwijl hij uit staat. De melding zou pas moeten komen als het vermogen groter is dan 80W en dat verbruikt hij echt niet in stand-by. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt! :smiling_face:

De benamingen “True” en “False” vind ik persoonlijk zeer verwarrend. Weet je later nog wat wat is?

In uw tekst staat “Aangezet”. Dat zal dan in de melding staan dat niet hier zichtbaar is.
Zelf gebruik ik “Mogen de tuin pompen aan?” en “Is de code Groen?” Als een Ja/Nee variabele.

In dit geval zou het de J/N variabel “Is de vaatwasser aan?” kunnen zijn.

De kaart met “Melding Vaatwasser is precies False” is dacht ik hoofdletter gevoelig.
Kan dan beter weggelaten worden.

Blijft voor hier de vraag hoe wordt de vaatwasser gestart. Dat is niet duidelijk.

De vaatwasser wordt gewoon met de hand aangezet het is puur om een melding te krijgen als deze klaar is.

De melding krijgen we idd als we niet thuis zijn.

Wat betreft de variabele deze heb ik zo nagemaakt uit de flow van de wasmachine welke ik van Homey Cornellise heb. Maar ik snap je verwarring wat betreft de variabele dat had ik in eerste instantie ook.

Maar wat ik niet snap is dat ik een melding krijg dat de vaatwasser “aangezet” is terwijl hij uit staat…. Vermogen komt dan nooit boven de 80W uit.

De flow al eens gestart op de “is groter dan 80” kaart?

Ik heb het volgende wat voor mij prima werkt. Het programma wat wij gebruiken duurt 29 minuten.

@ML91 En als je nu eens een echte variabele maakt met ja/nee.
Werkt het dan wel?
Als ik een variabele maak is het rood van kleur, groen is een tekst variabele.
var ja nee

var 3x

@Ronny Die 30 minuten vertraging werkt prima maar als er tussendoor een keer, bv de spanning van Homey afgaat en weer terugkomt werkt de timer niet meer, hij stopt dan.
Maar zolang je er geen hele spannende flows mee wilt aansturen is dat geen probleem natuurlijk.

1 Like

Ja dan krijg ik de melding “Onwaar” dus dat klopt wel.

Ja klopt het is een Logica met een #Waarde van de Shelly plug

Wij zetten hem vaak overdags aan op ECO dus dat duurt wel een paar uur.

@ML91 Dat is dus een tekst variabele die je zelf moet typen. Daar heb je niet per ongeluk een spatie te veel of te weinig?

Even wat anders, maar ECO en dat duurt wel een paar uur :thinking:

In de afbeelding lijkt het alsof de wasmachine waarde gebruikt wordt als meting voor de vaatwasser.

3 Likes

Nu je het zegt… :see_no_evil: maar ff langs Specsavers van de week :laughing:

2 Likes