Heb onderstaande flow gemaakt maar krijg geen melding dus er zal iets niet goed staan maar ik zie zelf niet wat dat zou kunnen zijn.
Zou deze ‘flow namelijk ook graag gebruiken voor mijn wasmachine en droger maar dan moet er wel een melding gemaakt worden
Je hebt simplelog al, ik zou aan de verschillende stappen ff een log hangen en kijken welke voorwaarden wel goed gaan en welke niet, en welke acties wel of niet uitgevoerd worden..
Gaat er misschien niet iets fout in de voorwaarden van ja, nee, waar en niet waar.
In de eerste linker rij staat vaatwasser is niet waar, zet vaatwasser naar ja.
In de tweede rij staat vaatwasser is waar, zet vaatwasser naar nee.
Maar er staat nergens dat de vaatwasser op nee staat. Dus er gebeurd ook niks.
Het zal er ook mee te maken hebben misschien dat de vaatwasser soms niks staat te doen maar nog niet klaar is. Vandaar die 420 seconden wachten.
Misschien dat @GM1 ook even kan kijken in het topic voor de wasmachine. Daar staat ook een hele uitleg. Want een wasmachine stopt ook en gaat weer verder, maar is nog lang niet klaar.
Dat niks doen kan je prima ondervangen met Insight Trends lijkt me. In onderstaand voorbeeld bepaal ik of de airco mag opschakelen adv teruggeleverde energie, maar kan je natuurlijk ook gebruiken om te bepalen of je (wat dan ook voor) machine klaar is.
Mijn oude droger stond, ik denk 10 minuten, steeds een 25 seconden te draaien en 40 seconden stil. En pas na die 10 minuten draaide hij nog een minuten of 5 en was hij klaar. Dat word met de Insight app ook niet heel makkelijk.
Elke minuut uitrekenen en op het moment dat het gemiddelde vermogen onder de x is staat ie uit. Dat is vast uit te zoeken.
Maar goed, er zijn veel verschillende apparaten met evenzoveel (on)mogelijkheden en eigenaardigheden dat het nooit 1 op 1 te zeggen is wat de beste oplossing is.
Check wat de stand-by waarde van #stroom is. als die tussen 10 en 100 V ligt loopt je flow vast en wordt de zandloper niet gestart. twee tips nog:
Ik zou zelf “zet Vaatwasser naar Nee” pas in de derde kolom zetten. immers als de zandloper leeg is, is de vaatwaaser echt in standby mode gekomen.
In plaats van de Zandloper kun je ook het nieuwe flowkaartje “Als het vermogen lager is dan … gedurende … seconden” gebruiken. maakt je flow veel eenvoudiger.