Url van af je NAS

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is een webserver installeren op Homey zelf middels Micro Web Server App voor Homey | Homey

Eventuele uitleg hoe je dit verder kan configureren kan je [App][Pro] Micro Web Server vinden. (tip: Ik gebruik het interne IP van Homey om te verbinden en niet de “homey-abcdefghijk” die zichtbaar is in de configuratiepagina van de app)

Vervolgens zet je via FTP hier het audio bestand op, dan heb je de NAS helemaal niet nodig hiervoor. Dat heeft tevens als voordeel dat je kans dat het geluid niet word afgespeeld bij een incident kleiner word, immers heb je ipv 2 devices die niet kunnen werken er nu nog maar 1.

Ook is dit denk ik een stuk makkelijker op te zetten als je geen ervaring hebt met het installeren van een webserver op je NAS.

Update: Ik zag net dat er ook een stukje staat over mogelijke problemen met het casten van mp3 files via deze app, mogelijk is dat reeds verholpen, zo niet dan staat er ook een workaround in de 2e post op de pagina, even goed lezen dus. Je dient de Cast a website te gebruiken als je deze app gebruikt en niet Cast a audio URL kaart, zojuist getest, werkt inderdaad.

1 Like