Update Homey --> IP Camera (Ring Deurbel)

Goedemiddag allemaal,

Zoals jullie wellicht al weten en of gelezen hebben heeft Athom vandaag de nieuwe update uitgebracht waarmee dus IP Camera’s ondersteund worden.

Nu ben ik even aan het stoeien, gezien wij een RING Pro deurbel hebben.
Met een aantal andere “slimme” deurbellen, moet er dus een optie zijn, dat op het moment dat er aangebeld wordt, dat er een foto/snapshot gemaakt wordt, en deze dus middels een push bericht naar je telefoon verzonden wordt.

Is er iemand die dit al voor elkaar gekregen heeft met de RING deurbellen?

Dat is iets wat door de ontwikkelaar in de app geïmplementeerd moet worden, en aangezien de huidige beta versie alweer een maand of 3 oud is, is de kans groot dat er nog geen ondersteuning in zit voor Homey’s camera-update.

1 Like

Dank je wel Robert.
Hoop dat dit wellicht op korte termijn nog gedaan kan worden.

Zou wel mooi zijn namelijk.

Als de RING Pro ook via HTTP aangesproken kan worden zou je ook een Virtual IP Camera device kunnen aanmaken, dan is er (vziw) geen app-ondersteuning voor nodig.

1 Like

Zou ik even moeten uitzoeken, weet ik zo even niet.

1 Like

Ik zou het graag willen weten als je meer info hebt!

1 Like

Helaas is dit bij Ring niet mogelijk.

video communicatie in de app verloopt middels SIP (voip) welke geïnitieerd word door de deurbel zelf.
Er zijn ondertussen wel hacky oplossingen voor eerder opgenomen videos (abbo nodig) maar nog niets voor live video.

1 Like

Helaas.
Was leuk geweest als dit had gekund.
Op zich ook geen ramp natuurlijk daar Ring al automatisch opent op de telefoon, en op de iPads die bij ons in huis hangen.

I.i.g. bedankt voor je reactie.

Wellicht dus een optie in de toekomst.
Bedankt voor de info Roy!

1 Like

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de app automatisch opent? Ik heb iPhone 6 en een nieuwe IPad maar ik moet altijd eerst inloggen en dan de app openen? Dat vind ik achteraf een groot nadeel want dat kost veel tijd.

zou idd interessant zijn dat je eerst niet hoeft in te loggen

Lees de berichten nu pas. Erg druk geweest de laatste tijd.

Maar, even mijn situatie schetsen.
Aan een muur bij ons in huis heb ik twee iPads hangen, netjes verwerkt, zodat het mooi strak smoelt.
Op één van de iPads staat standaard de Ring App geopend. Zodra er dan iemand aanbelt, dan wordt dit gelijk geopend op de iPad zodat, als dit wenselijk is, ik middels de iPad zou kunnen praten.

Op mijn smartphone, gaat het net iets anders, daar krijg je dan een notificatie dat er iemand aanbelt. Zodra ik daar op druk dan wordt gelijk Ring ingeschakeld en kan ik mijn ding doen.

Hoeft dus niet eerst in te loggen o.i.d.

Heb jij een iPhone of Android?
Op mijn iPhone moet ik de telefoon ontgrendelen, app openen etc. Terwijl ik in de app heb aangegeven openen in volledig scherm maar dat vertikt ie.

Mijn smartphone is Android based.
Maar ook op de ipad, stel dat ik daar spotify even open hebt staan. Dan krijg ik ook een notificatie van Ring als er op de bel gedrukt wordt.

Is niet mogelijk met een Ring, Ring is een veel te dure k**bel met veel te weinig mogelijkheden. Ik heb voor €40 een eken v7 besteld op ali. Veel beter beeld en gratis cloudopslag voor een week. Ga er een homey app voor maken.

ik ben benieuwd naar je ervaringen van deze camera

Ja de prijs is hoog.
Maar een bel van € 40,- tja, geen idee wat je daarvan moet verwachten.

Maar hé ieder zijn ding natuurlijk.
Heb zelf erg veel schik van Ring Pro, en met een resolutie van Full-HD is dit prima.
Heb het nu overigens zo ingericht, dat als de deurbel gaat, ik vrij wel gelijk een snapshot krijg. Heb de ring app niet eens meer nodig momenteel. Enkel als ik weg ben gebruik ik deze waar ik dit zelf nodig vindt.

Hoi Patrick
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met die snapshot ?

1 Like

Staat een beschrijving hier op het forum.
Maar wat ik gedaan heb is twee tal flows aangemaakt, zie de afbeeldingen;

Werk feilloos.
Krijg dit ook te zien op mijn/onze Samsung smartwatches. Ideaal.
Helemaal in de zomer, onze tuin is nogal fors qua formaat. Hoor de deurbel niet altijd even goed, zeker niet als de kinderen aan het ravotten zijn in het zwembad.

Op deze manier bepaal ik zelf of ik naar de deur ga, of de deur open middels Nuki om hem/haar binnen te laten.

Lui?? Ja zeker haha

(en ja, ook nu de two step verification aanstaat, gaat dit nog steeds feilloos).

1 Like

Bedankt Patrick, klopt het dat de ring app niet meer werkt sinds 21-2 ivm de 2 staps verificatie? Hoe heb jij dat opgelost als ik vragen mag ?