Unifi client detectie op basis van mac adres

Hallo allen, Ik probeer met de unifi app iets te besturen op basis van detectie van een wifi gebruiker met een bepaald mac adres. De app lijkt daarin te voorzien… Dus als die gebruiker met dat specefieke mac adres met de wifi is verbonden moet de lamp aan gaan.
Ik krijg het echter niet werkend, iemand ervaring/idee ?


Ik bedacht me zojuist dat die app (natuurlijk) niet vanzelf gaat praten met m’n unifi omgeving dus probeer daar via settings nu eerst connectie mee te maken maar bij user staat “minimaal 32 karakters” ?? Ik kan op m’n lokale IP adres met een user@domein.nl en wachtwoord natuurlijk inloggen maar die heeft geen 32 karakters ?

Heb je al geprobeerd om de “mac” tag te loggen of als notificatie naar jezelf te sturen, om er zeker van te zijn dat ie correct is? Je moet bv rekening houden met het verschil tussen hoofdletters en kleine letters.

Als het om een Apple mobiel device gaat moet je ook “Private address” uitzetten in de WiFi instellingen, anders heeft het apparaat elke keer een ander MAC adres.

Dank alvast voor deze aanwijzing, die Private address wist ik niet maar zoals jij aangeeft is dat minimaal noodzakelijk om het stabiel te krijgen. Ik past mijn post zojuist aan omdat ik nog geen verbinding tussen app en unifi tot stand heb kunnen brengen

Nog een tip als je in de probeerfase zit:
Gebruik deze kaart nog niet
Screenshot from 2023-12-26 02-09-49

maar gebruik tijdelijk de kaart "En [mac] bevat 08:12:34:56bla "
Deze kaart kijkt niet naar exacte hoofd- en kleine letters en zo is de kans op een match groter

.

Vraag dat ajb in het Unifi app topic. De link naar dat topic vind je onderaan de homey.app store app pagina.

hoewel ik bij mac adressen natuurlijk zeer scherp let op hoofd/klein, nul en “O” ben ik het met je eens dat in deze testfase die bevat wat toloranter lijkt. Mijn protect connect inmiddels probleemloos met homey maar de unifi nog niet, ik zal de door jou aangegeven link eens bezoeken

1 Like

Houd er ook rekening mee dat nieuwere smartphones vaak random mac adressen gebruiken ivm privacy. Dit is over het algemeen per wifi netwerk aan/uit te zetten.

altijd geweldig om vooraf op valkuilen te worden gewezen. Dank. Ben voorlopig nog in gevecht om unifi met homey te koppelen, protect werkt probleemloos, unifi zie ik wel een verbinden maar meestal niet…