Unifi cloud key een "telefoon" toevoegen

zo juist de Unifi-app toegevoegd en inglogd.
dit werkt gelukkig allemaal, maar nu lukt het mijn niet op als er iemand verbinding maakt met het wifi netwerk een push-melding te versturen.
Ik kies de optie “apparaat verbonden met wifi” hier zijn 3 tags beschikbaar maar krijg deze niet ingevuld of gekoppeld aan de bovenste tag

wel krijg ik bij “dan” wel de optie om tags toe te voegen maar niet


overigens vind ik het in zijn geheel niet makkelijk om tags op de juiste plaats toe te voegen.

Bij ALS en DAN kun je tags toevoegen. Ik gebruik vaak logic of better logic bij ALS.


Voorbeeld van gebruik van tags van openweather

maar ik kan bij “als” niks toegevoegd ? daar zou ik namelijk een mac-adres of persoon willen toevoegen.
zie het 2de screenshot, ik zie de tags wel staan maar kan er niks mee.

Ik zie nu dat ik eerst "apparaat"moet toevoegen, fout kan je gaan.
een wifi-client, alleen krijg ik hier een foutmelding op ?

of ik wel verbonden ben ?
IMG_4122

Grappig, ik wilde dus juist aangeven dat het makkelijker is om een wifi client toe te voegen. Bij werkt dat wel keurig.

Heb alleen bij gebruikersnaam gewoon m’n standaard gebruikersnaam, in mijn geval ‘mhoogenbosch’, niet met een @ er tussen.
En bij Site, ook al heet hij niet zo is het gewoon default. Staat er ook onder. Als je SiteID niet weet… wat staat daar?

Wat heb je in gevuld bij host ??
ik heb daar nu het IP-adres staan van de cloud-key, ik heb het IP-adres geprobeerd van een enkele Acces-pint maar dat functioneerde niet.
Wel zou ik niet bij de instellingen van de APP, dat deze de gehele tijd verbind en weer verbreekt. Maar kan hier niet veel aanpassen.

kan nog iets toevoegen van een naam in plaats van het IP-adres, maar dat lijkt met niet nodig oftewel ?
Het ip adres van de cloud Key of …

Van de controller inderdaad. Ik heb dan mijn controller op een synology draaien in een docker, maar denk dat dat niet heel veel uitmaakt.

image

Ik heb een losse Cloud-Key in mijn netwerk zitten maar bij de instelling in de app, wisselt deze gehele tijd tussen “verbinding” en “verbinding verbroken”

Pas ik iets aan in de instellingen dan maakt hij ook geen verbinding meer, dus ga er wel vanuit dat deze kloppen.

mja… dat wisselen tussen verbinding en verbinding verbroken heb ik bijvoorbeeld niet. Dus daar zit wel iets geks.

Het voelt niet erg intuïtief, maar het idee is, dat je bij ‘Als’ de tags worden geregistreerd. En dan kan je ze bij ‘En’ als lokale tag specificeren.

Klopt, maar krijg ze al niet toegevoegd

Het probleem is nu bij mijn dat ik helaas niet de verbinding tussen Homey en Unifi niet stabiel krijg, dat is waarschijnlijk de reden dat het niet werkt. dus voor nu eventjes geduld en wachten op een update.

wordt vervolgd

Een update van wat verwacht je dan? Want homey gaat wel door met updates, maar deze app is al in tijden niet bijgewerkt. Kijk ook maar naar de ontbrekende plaatjes in de wifi client (nu ik dit aan het typen ben realiseer ik me dat je dat niet kunt zien…).

Daarnaast werkt het bij ‘iedereen’ wel stabiel en bij jou niet. Dus er zal iets in jouw omgeving zitten wat er voor zorgt dat het niet stabiel werkt.

Even ter bevestiging. Ik heb zelf 0 problemen tussen Unifi en Homey. Ik gebruik echter wel een raspberry pi met de management software er op.

Ik neem aan dat je je Unifi Key of je Homey bolletje niet in een aparte VLANs of subnets hebt zitten ofzo? Dat maakt het zoeken wat complexer.

1 Like

Ik gebruik de cloudkey en het werkt perfect. Je hebt twee verschillende inloggegevens, hier ging ik zelf ook de mist in. Voor de cloudkey heb je een wachtwoord aan moeten maken om via internet in te kunnen loggen in de cloudkey (https://account.ui.com/login?redirect=https%3A%2F%2Funifi.ubnt.com).

Host: is te zien als je bij bovenstaande site bent ingelogd.
Gebruikersnaam: zelfde als inlog van bovenstaande site
WachtwoorD: zelfde als inlog van bovenstaande site
Site: default

Heerlijk, daar zat bij mijn ook de fout

Opgelost, juiste gegevens gebruikt, thx.

PS hebben jullie nog leuke flows met deze app ?
Gebruik hem nu voor als mijn dochter thuis komt dat ik een push melding krijg

Check!

Ik ben aan het experimenten of ik Unifi ga gebruiken als trigger icm een slimslot. Unifi zit nu nog in de testfase en rapporteert hij bij een nieuwe verbindingen of verbreking van mijn gsm.

De aanwezigheid en berichtgeving doe ik dmv homeys Thuis/Afwezig modus.